Ejo
22.07.09,13:49
Študujem si zákon o dani z príjmov. Pri §19 písm. k/ bod.2 -daňové výdavky sú:
daň z pridanej hodnoty - ak na jej odpočítanie platiteľ dane z pridanej hodnoty nemá nárok
Kedy sa to využíva?
JarkaL
22.07.09,11:52
napr. pri nákupe osobného automobilu, kde nie je nárok na odpočítanie DPH.
Ejo
22.07.09,11:55
Takže to sa nevzťahuje na taký prípad, keď sa platiteľ DPH pri odpočete svojvoľne zriekne práva odpočtu? Lebo podľa prečítaných príspevkov v tomto prípade je DPH - VNZD.
Ďakujem
Monika Kováčová
22.07.09,11:56
Takže to sa nevzťahuje na taký prípad, keď sa platiteľ DPH pri odpočete svojvoľne zriekne práva odpočtu? Lebo podľa prečítaných príspevkov v tomto prípade je DPH - VNZD.
Ďakujem
na takýto prípad sa tento odsek §-u 19 určite nevzťahuje.
Tweety
22.07.09,11:57
Takže to sa nevzťahuje na taký prípad, keď sa platiteľ DPH pri odpočete svojvoľne zriekne práva odpočtu? Lebo podľa prečítaných príspevkov v tomto prípade je DPH - VNZD.
Ďakujem
Nemať zákonný nárok,( daň. uznaný náklad) a mať nárok na odpočet, ale sa ho zriecť, ( daň.neuznaný náklad) sú dve rozdielne veci.
atka4
22.07.09,12:15
Mala by som otázočku...lebo to potrebujem narýchlo....:-( a nestíham vyhľadať........

Firma - PO-dvaja spoločníci
PO žiada o úver, kde bude ručiť majetkom, pozemkom, ktorý vlastnia obaja spoločníci ako FO nepodnikatelia (nie s.r.o.) .
Úhradu za znalecký posudok, kt. žiada banka, je možné zahrnúť do daňovo uznaných nákladov spoločnosti?
Mám za to, že áno, nakoľko zmienený úver slúži na zabezpečenie príjmov spoločnosti (napr. nákup tovaru, kt. s.r.o. následne predá....), ale ........môžem si to zle vykladať.....
Ď. za rady, poraďáci....
Mária.K.
22.07.09,13:28
Mala by som otázočku...lebo to potrebujem narýchlo....:-( a nestíham vyhľadať........

Firma - PO-dvaja spoločníci
PO žiada o úver, kde bude ručiť majetkom, pozemkom, ktorý vlastnia obaja spoločníci ako FO nepodnikatelia (nie s.r.o.) .