Aalishka
06.08.09,07:32
Dobry den,

chcem sa poradit o tom ako sa postupuje v pripade, ak som student, tento rok prekrocim standardnu dlzku studia, a chcela by som sa zamestnat na plny uvazok. Budem teda posudzovana ako normalne zamestnana osoba, alebo mi z titulu studenta vyplyvaju dake rozdiely? Ake vsetky budem platit odvody? Plat sa mi bude zdanovat, to je jasne, no budem si moct aj tak poziadat o vratenie dane?

dakujem za rady :-)
Tweety
06.08.09,05:34
Dobry den,

chcem sa poradit o tom ako sa postupuje v pripade, ak som student, tento rok prekrocim standardnu dlzku studia, a chcela by som sa zamestnat na plny uvazok. Budem teda posudzovana ako normalne zamestnana osoba, alebo mi z titulu studenta vyplyvaju dake rozdiely? Áno, budeš posudzovaná ako zamestnanec v PP, tj. so všetkými právami a povinnosťami. Dane, odvody so SP, ZP... Ake vsetky budem platit odvody? Plat sa mi bude zdanovat, to je jasne, no budem si moct aj tak poziadat o vratenie dane?

dakujem za rady :-)
Odpovede v texte.
Aalishka
06.08.09,06:00
Dakujem,
a ako to je s tymi danami?
ake to ma vlastne vo vseobecnoosti vyhody a nevyhody oproti brigadnickej dohode?
majoneza
06.08.09,10:33
Hlavne rozdiely su,

pri PP odrataju ti okolo 14 percent za zamestnanecke odvody do SocP a ZdrP.

Zamestnavatel ti musi dat stravneky pri PP ak pracujes 5 hodin denne alebo viac.

Okrem straveniek, zamestnavatel musi platit okolo 35 percent do SP a ZP, tak teoreticky, on by mal byt ochotny ti platit ovela viac ak si na dohode o briganickej prace a nie PP.

Dan musis platit v obidvoch pripadoch, ak mzda (po odratanie inych odvodov) je viac ako 335,47 mesacne.

v PP mas viac prav ako zamestnanec, co sa tyka neferove praktiky, vyhodenie bez dovodov atd.

V dohode o briganickej prace je dost obmedzeny pocet hodin, ktore mozes pracovat.
Beks7
06.09.11,15:46
Chcem sa oipytat som student dennej formy na sukromnej skole a mozem pracovat ako normalny zamestnanec na plny uvazok? Poradte mi prosiiim....Dakujem
veronikasad