damien11
07.08.09,13:07
Dobrý deň,

chcel by som sa spýtať, ako je to s odvodmi, mzdou a všetkými náležitostiami, ak som denný študent vysokej školy a chcem sa zamestnať na polovičný pracovný úväzok.

Platím nejaké odvody?
Dostanem mzdu zrazenú o odvody alebo celú?
Zarátavajú sa mi roky do dôchodku?
Výhody alebo nevýhody takéhoto zamestnania?
Je výhodnejšie byť na dohodu alebo na polovičný?
Ako sa ruší pracovný pomer?
Aké náležitosti musí obsahovať pracovná zmluva?
Zrušenie pracovného pomeru treba nahlásiť na úrad práce?
Ako je to s prídavkami na nezaopatrené deti /keďže som študent a rodičia ich dostávajú/, budú zrušené?
Komu, kam a akým spôsobom to treba oznámiť?

Veľmi pekne Vám ďakujem za všetky informácie a rady.
mzdarka renca
07.08.09,11:43
Dobrý deň,

chcel by som sa spýtať, ako je to s odvodmi, mzdou a všetkými náležitostiami, ak som denný študent vysokej školy a chcem sa zamestnať na polovičný pracovný úväzok.

Platím nejaké odvody? áno
Dostanem mzdu zrazenú o odvody alebo celú? zníženú o odvody
Zarátavajú sa mi roky do dôchodku? áno
Výhody alebo nevýhody takéhoto zamestnania? pri dohode napr. neplatíš odvody, pri PZ áno....ale, ak potrebuješ voľno, alebo budeš PN pri PZ to budeš mať zaplatené, pri dohode nie
Je výhodnejšie byť na dohodu alebo na polovičný? ty sa rozhodni
Ako sa ruší pracovný pomer? buď dobou určitou, v skúšobnej dobe, alebo výpoveďou
Aké náležitosti musí obsahovať pracovná zmluva? napr. miesto výkonu práce, výška mzdy, úväzok.......
Zrušenie pracovného pomeru treba nahlásiť na úrad práce? ak si študent denného štúdia, tak nie
Ako je to s prídavkami na nezaopatrené deti /keďže som študent a rodičia ich dostávajú/, budú zrušené? budú ich dostávať aj naďalej+daňový bonus, ak má jeden z rodičov príjem vyšší ako 1/2 minimálnej mzdy (MM 295,50€)
Komu, kam a akým spôsobom to treba oznámiť?

Veľmi pekne Vám ďakujem za všetky informácie a rady.

odpoveď v texte
majoneza
08.08.09,19:46
"Výhody alebo nevýhody takéhoto zamestnania?"