Dana7
02.09.09,16:42
Dobrý deň,

prosím o radu, ako má moja známa postupovať, ak sa dostala do situácie, z ktorej nevie ako von.
Firma, v ktorej pracuje ako účtovníčka dala na súd návrh na konkurz dňa 15. 8. 2009. Ide o lahôdky. Všetkým predavačkám a ostatným zamestnancom dala konateľka k 31. 8. 2009 dohodu o ukončení PP z dôvodu rušenia prevádzky z 2-mesačným odstupným, okrem spomínanej účtovníčky, vraj ju určite bude potrebovať správca k svojej činnosti. Tak ta známa, keďže si už našla aj nové miesto dala sama výpoveď s riadnou 2-mesačnou výpovednou dobou s tým, že do 10. 9. uzavrie agendu, spracuje DPH, mzdy a od 11.9. do konca októbra, teda v rámci výpovednej doba bude čerpať dovolenku, nakoľko mala veľký zostatok nevyčerpanej dovolenky. Konateľka, ktorá sama mala pracovnú zmluvu, aj sama so sebou urobila dohodu o ukončení pracovného pomeru. Ostáva teda len ako konateľ a spoločník. Moja známa, teraz nevie, či môže nastúpiť na dovolenku, ak jej ju odmietne podpísať, ale potom si ju už nebude môcť vyčerpať. A druhá vec, aké právomoci a či vôbec nejaké má voči nej prípadný správca konkurznej podstaty, resp. či mu ozaj musí byť ona k dispozícii. Konkurz ku dnešnému dňu vyhlásený nebol. Aká je lehota na rozhodnutie súdu, či konkurz bude vyhlásený alebo zamietnutý?

Ďakujem:mee:
estefano
02.09.09,18:00
Ad 1/ správcovi nemusí byť vôbec k dispozícii. Hlavne nech sa pozerá na svoje záujmy. Správca má väčšinou vlastných účtovníkov a ak bude niečo potrebovať, tak nech si za pomoc Vaša známa dá aj pekne zaplatiť.
Ad 2/ na dovolenku môže nastúpiť, ale radšej by som si pozrel možnosti čerpania garančného fondu. Z neho si môže uplatniť náhradu nevyplatenej mzdy až do výšky 2004€. O garančnom fonde je samostatný odsek.