rimankaaa
05.09.09,18:21
Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, ak som študentkou nadštandardného štúdia (6.ročník) v dennej forme a mám 24 rokov - mám právo ešte poberať sirotský dôchodok? Zastavili mi ho v auguste a neviem, či má vôbec význam posielať žiadosť o jeho opätovné vyplácanie.
S tým súvisiace otázky - predpokladám, že strácam nárok - moja mamina - na poberanie rodinného prídavku a bonusu ?!
Ďakujem.
ivka70
05.09.09,16:30
Nadstandardne studium znamena, ze si prekrocila standardnu dlzku studia alebo je to nieco ine?
rimankaaa
05.09.09,16:35
Jo jo, presne to, prekročila som štandardnú dĺžku - 5 rokov - neúspešnosť na štátniciach :rolleyes:, takže som vedená ako šiestačka, len s tým, že zrejme už nemám na nič právo, len právo zaplatiť školné :mad:.
ivka70
06.09.09,09:49
Jo jo, presne to, prekročila som štandardnú dĺžku - 5 rokov - neúspešnosť na štátniciach :rolleyes:, takže som vedená ako šiestačka, len s tým, že zrejme už nemám na nič právo, len právo zaplatiť školné :mad:.

Podla mna uz nie si ani studentkou skoly, ak si 5. rocnik ukoncila /mas vsetky skusky/, tak mas ukoncne studium, akurat nemas statnu skusku.
Tu mozes opakovat ,ale nie uz ako student denneho studia.
Narok na rodinne pridavky a danovy bonus nemas urcite, pochybujem aj o tom, ze este mas narok na sirotsky dochodok, ale to si prever na socialnej poistovni.
Skola ti nedala ziadne potvrdenie o ukonceni /aj ked neuspesnom/ studia?
Lebo sa obavam, ze mas problemy aj so zdravotnym poistenim.
Alebo ides riadne na zapis znovu do 5.rocnika?
rimankaaa
06.09.09,11:38
Škola mi nemôže dať potvrdenie o ukončení štúdia, pretože som ho ešte neukončila, musela som sa zapísať do 6. ročníka. Som stále vedená ako denná študentka - len nadštandardného štúdia. Inak, to so zdravotným poistením ma ani nenapadlo, ale i preto, lebo som na rodičovskej dovolenke so svojím synom.
Tak ďakujem za odpovede, nakoniec musím aj tak do sociálnej poisťovne ;)
ivka70
08.09.09,19:03