toju
07.09.09,19:24
ahojte. ked učtujem v alfe ju. treba každy mesiac vytlačiť knihu záväzkov a pohľadávok? ako si archivujete uctovnictvo. myslim tym, všetky doklady z jedneho mesiaca založíte do jednej zložky alebo zakladáte každý mesiac knihu záväzkov, knihu došlých faktúr atd. zvlášť?dakujem za pomoc
toju
07.09.09,19:52
halo halo . nikto nepomôže? som samouk každá rada mi je dobrá. ja si všetko zakladám v jednej zložke, každý mesiac zvlášť. je to ok?
Lubo44
07.09.09,20:19
jasné, všetko treba zakladať. najlepšie podľa druhu dokladov. zvlášť došlé faktúry, vyšlé fakúry, bankové výpisy, pokladničné doklady, atď. ak ti na všetko sačí jeden šanon, ulož si to do jedneho, ak máš toho veľa, tak si to rozdeľ, napr. jeden šanon - pokladňa, druhý - banka, tretí - došlé faktúry, štvrtý - vyšlé faktúry, ...

účtovné obdobie je jeden rok, takže ti stačí ak máš všetko potrebné založené a vytlačené v rámci jedného roka, mesačne tlačiť nič nemusíš. samozrejme okrem DPH, ak si mesačný platca.
Lubo44
07.09.09,20:26
jasné, všetko treba zakladať. najlepšie podľa druhu dokladov. zvlášť došlé faktúry, vyšlé fakúry, bankové výpisy, pokladničné doklady, atď. ak ti na všetko sačí jeden šanon, ulož si to do jedneho, ak máš toho veľa, tak si to rozdeľ, napr. jeden šanon - pokladňa, druhý - banka, tretí - došlé faktúry, štvrtý - vyšlé faktúry, ...

účtovné obdobie je jeden rok, takže ti stačí ak máš všetko potrebné založené a vytlačené v rámci jedného roka, mesačne tlačiť nič nemusíš. samozrejme okrem DPH, ak si mesačný platca.
ešte som zabudol, ak zamestnávaš zamestnancov, mesačne samozrejme treba tlačiť a odosielať všetky potrebné výkazy
spor
26.09.09,15:45