Marta3
18.08.05,12:06
Pozdravujem všetkých členov Porady. Som začiatočník a prosím Vás o radu:
Má nárok na ostupné dôchodca pracujúci na skrát.úväzok s prac. zmluvou na
dobu určitú do 31.12.05 ak dostal výpoveď k 31.8.05 - výpoveď daná zamestnávateľom z dôvodu rušenia prevádzky.
Jura
18.08.05,10:13
Zamestnanci , ktorým sa končí pracovný pomer na určitú dobu, nemajú nárok na poskytnutie odstupného ani v prípade, že k jeho skončeniu dochádza v čase prebiehajúcich organizačných zmien u zamestnávateľa. :(
Marta3
18.08.05,10:19
Jura,
ďakujem za rýchlu odpoveď. Veľmi mi to pomohlo.
Jankaaa
18.08.05,10:21
Pracovný pomer na kratší pracovný čas môže zamestnávateľ alebo zamestnanec skončiť výpoveďou z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Výpovedná doba je 15 dní. Na prac.pomer na kratší prac.čas sa nevzťahuje par.76. Čiže nemá nárok na žiadne odstupné.
kvet
18.08.05,10:25
Aj zamestnanec, ktorý má dohodnutý PP na dobu určitú a pred uplynutím dohodnutej doby nastanú na strane zamestnávateľa organizačné zmeny, má za podmienok ustanovených v ZP nárok na odstupné. V otázke Marta3 treba posúdiť, vzťah kratší pracovný úväzok a nárok na odstupné. Ak má zamestnanec dohodnutý kratší pracovný úväzok v rozsahu menej ako 20 hodín týždenne, nárok na odstupné nemá a s takýmto zamestnancom môže zamestnávateľ skončiť PP z akéhokoľvek dôvodu, aj bez udania dôvodu. Výpovedná doba je 15 dní a začína plynúť dňom, v ktorom sa výpoveď doručila.
Záver: ak zamestnanec má dohodnutý rozsah pracovného času menej ako 20 hod. týždenne, platí to čo som uviedol.
alex1
18.08.05,10:29
Zamestnanci , ktorým sa končí pracovný pomer na určitú dobu, nemajú nárok na poskytnutie odstupného ani v prípade, že k jeho skončeniu dochádza v čase prebiehajúcich organizačných zmien u zamestnávateľa. :(
Ahoj, môžeš ma nasmerovať na nejaký §, ktorý o tom hovorí?Myslím, že aj zamestnanci na dobu určitú majú nárok na odstupné.
Jura
18.08.05,10:52