Miki13
23.09.09,17:28
Dobrý deň,

chcel by som začať podnikať v predaji starších mobilných telefónov (ako je Nokia N90, 6280, motorola pebl u6,... - nemajú originál box, menu je po anglicky a manuál je tiež anglický, alebo nie je). Manuál podľa zákona by mal byť slovenský, ale akú mám dávať záruku, keď ja dostanem iba 90-dňovú? Môžem ich predávať bez manuálu a ručne tam nahodiť slovenčinu?

Hlavne ma zaujímajú poplatky, chcel by som byť neplatca DPH, chcem podnikať z domu cez internet; mesačný hrubý príjem očakávam okolo 1000 Eur, z toho čistý zisk max. 20% z ceny, čiže max. 200 Eur=moja mesačná mzda. Aké mám platiť poplatky na ZP, príp. či platiť hneď aj SP? Oplatí sa mi takto podnikať pri tomto obrate?

Ďakujem za info

P.S. Som externý študent na vysokej škole od roku 2008, teraz som druhák a mám 20 rokov.
veronikasad
23.09.09,16:18
Do socialky prvy rok platiť nemusiš a zdravotne poistenie je 41,37euro mesačne.
za študenta - aj externého štúdia - je platitelom zdr.poistenia štát. Do 8 dní sa prihlási v zdr.poisťovni ako SZČO a môže si určiť vymeriavací základ nula. Do 30.6.2010 podáva RZZP a ak jeho príjem nepresiahne príjem poistenca štátu, nevznikne mu nedoplatok na zdr.poistení. V opačnom prípade musí nedoplatok uhradiť.
brato
23.09.09,19:13
Ospravedlnujem sa to som netušil.......
Miki13
23.09.09,20:17
lenže ja študujem na súkromnej univerzite, platím dosť vysoké školné, som registrovaný na úrade práce, kebyže nie som, musím platiť zdravotné p. Má to jedinú výhodu, že môžem požiadať o príspevok na živnosť, ale zase ju musím mať min. 2 roky.

Tých necelých 42 Eur mesačne je vcelku prijateľná suma, ak nebudú žiadne iné poplatky. Oplatí sa mi tým pádom živnosť otvoriť. Bol som z tých poplatkov trošku mimo, lebo keď som si pozrel, že sú čosi viac ako 130 Eur a od nového roka alebo tak nejak sa majú zvýšiť na okolo 150 Eur, tak vtedy by som sa na to vykašlal.