valériak
04.10.09,13:36
Dobrý deň poraďáci. Prosím vás o radu, som úplný začiatočník. Náš zamestnanec je PN 52 týždňov z dôvodu vlastnej choroby, požiadal o plný ID (vzhľadom na závažnosť choroby - nad 70 %). Viete mi poradiť ako s ním ukončiť PP, na čo má nárok - odstupné aj odchodné? :confused: Ďakujem vopred.
Zita4
04.10.09,11:58
V zmysle ZP § 76 má nárok na odchodné, ak si požiada o skončenie pracovného pomeru po vzniku nároku na invalidný dôchodok s invaliditou nad 70 %. Na odstupné by mal nárok len v prípade, že zamestnávateľ mu dá výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm a) alebo b) alebo z dôvodu, že naďalej nemôže vykonávať dohodnutú prácu zo zdravotných dôvodov. Všetko nájdeš tu: http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-1-1-2009-a.html#76
JarkaL
04.10.09,12:22
Ak ale chce a vládze pracovať, nemusí rozviazať pracovný pomer.
jaroslavar
05.10.09,11:21
Ak tomu správne rozumiem, ak zamestnanec ukončí PP dohodou,
má nárok iba na odchodné, na odstupné by mal nárok ak mu zamestnávateľ dá výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. c) - zamestnanec vzhľadom na svoj zdrav. stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo stratil spôsobilosť vykonávať doterajsiu prácu, alebo ak ju nesmie vykonávať pre chorobu z povolania alebo pre ohrozenie touto chorobou ... ?
Zita4
05.10.09,15:46
Ak tomu správne rozumiem, ak zamestnanec ukončí PP dohodou,
má nárok iba na odchodné, na odstupné by mal nárok ak mu zamestnávateľ dá výpoveď podľa § 63 ods. 1 písm. c) - zamestnanec vzhľadom na svoj zdrav. stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo stratil spôsobilosť vykonávať doterajsiu prácu, alebo ak ju nesmie vykonávať pre chorobu z povolania alebo pre ohrozenie touto chorobou ... ?
1. Zamestnanec má nárok na odstupné, keď jeho pracovný pomer končí z dôvodov uvedených v § 63 ods. 1 písm. a), b) alebo c). Môže to byť aj rozviazanie pracovného pomeru dohodou, ale len z týchto dôvodov. (T.zn., že zamestnávateľ už pre neho nemá vhodnú prácu.)