Vivči
05.10.09,21:33
Ahojte,
zase mám dilemu! Ako by ste zaúčtovali nasledovný prípad?
Daňová kontrola našla v učtovníctve neoprávnene zaúčtované náklady a dorubil daň. Chyba nastala zo strany účtovníckej firmy s ktorou má firma zmluvu. Ako by ste zaučtovali vystavenú faktúru firmy voči učtovníckej firme za rozdiel na daniach? Bude to výnos neovplyvňujúci hospodársky výsledok? Študujem aj zákon o dani z príjmov, aj učtovné súvzťažnosti, ale neviem sa dopracovať k výsledku.
promont maja
06.10.09,05:39
Ja si myslím, že áno. Ide zo strany daňového úradu o dorub dane a tento by som "zosobnila" voči Vašej účtovníckej firme, ak je na to právny podklad ... . Ale ešte predtým by som si poriadne preštudovala zmluvu, či je to tak, že chyba bola na strane účtovníckej firmy. Povedzme, že áno, tak potom by som túto záležitosť postúpila priamo jej, nakoľko je zvykom, že tieto spoločnosti sú poistené voči spôsobenej škode.
Zoltán Kovács
06.10.09,05:56
Ahojte,
zase mám dilemu! Ako by ste zaúčtovali nasledovný prípad?
Daňová kontrola našla v učtovníctve neoprávnene zaúčtované náklady a dorubil daň. Chyba nastala zo strany účtovníckej firmy s ktorou máme zmluvu. Ako by ste zaučtovali vystavenú faktúru firmy voči učtovníckej firme za rozdiel na daniach? Bude to výnos neovplyvňujúci hospodársky výsledok? Študujem aj zákon o dani z príjmov, aj učtovné súvzťažnosti, ale neviem sa dopracovať k výsledku.


Ja si myslím, že áno. Ide zo strany daňového úradu o dorub dane a tento by som "zosobnila" voči Vašej účtovníckej firme, ak je na to právny podklad ... . Ale ešte predtým by som si poriadne preštudovala zmluvu, či je to tak, že chyba bola na strane účtovníckej firmy. Povedzme, že áno, tak potom by som túto záležitosť postúpila priamo jej, nakoľko je zvykom, že tieto spoločnosti sú poistené voči spôsobenej škode.