wolodia
15.10.09,19:54
Ahojte,

som začiatočník v JU a potreboval by som poradiť ohľadom zaučtovania nákupu softwaru na základe preddavkovej faktury a zaučtovanie po príchode originálnej zúčtujúcej faktúry v programe ALFA - prosím prosím podrobnejšie.

Preddavková faktúra: vystavená 12.XX.2009
zaplatená 13.XX.2009 - bank. prevodom

Original faktúra: vystavená 14.XX.2009


Za vysvetlenie ďakujem.

Wolodia
wolodia
15.10.09,17:54
Som platca DPH.
Lianka
15.10.09,19:37
Ja uctujem takto:
Zalohova faktura:
Zapis do knihy zaväzkov (preddavok), rozpises DPH, ak je na fakture, ale DPH neuplatnujes.

Uhrada:
Dokladom je bankovy vypis - uhradu sparujes s preddavkovou fakturou z knihy zaväzkov.

Vyuctovacia (ostra) faktura:
Zauctujes do knihy zaväzkov (faktura), rozpises a uplatnis DPH.
Do poznamky dole napisem datum uhrady, interny cislo preddavkovej faktury (napr. DF09001) a text: Preddavkova fa. c. (vid. cislo preddavk. fa.).

Staci takto?
K programu mas aj manual, ak by si mal problem so zauctovanim, pozri do neho. Zaroven ma vyrobca SW hotline linku a manualy na webe, ak by si si nevedel rady.
wolodia
15.10.09,20:22
Ďakujem Lianka, veľmi si mi pomohla.
Ešte jedna otázočka, možem dať software do prevádzkovej režie??
Lianka
15.10.09,20:24
Ano, rezia, zrejme nebol drahsi ako 2 400 EUR :). Dala by som ho aj na kartu drobneho majetku.
wolodia
15.10.09,20:25
Potom je to ako s jeho vyradením, aká je tam podmienka alebo doba?

Ak ho zaradim do kratkodobého majetku.
Lianka
15.10.09,20:26
Drobny majetok je vlastne aj hned odpisany, pokial viem, ziadna doba - vyradis, ked ho uz definitivne nebudes pouzivat.
wolodia
15.10.09,20:29
to znamená, že evidenčná karta slúži len ako evidencia, ak som to dobre pochopil?
the.geremy
19.03.10,15:29
Ja uctujem takto:
Zalohova faktura:
Zapis do knihy zaväzkov (preddavok), rozpises DPH, ak je na fakture, ale DPH neuplatnujes.

Uhrada:
Dokladom je bankovy vypis - uhradu sparujes s preddavkovou fakturou z knihy zaväzkov.

Vyuctovacia (ostra) faktura: