memorah
18.10.09,22:31
zdar, stalo sa mi toto

V skusobnej dobe som dal vypoved s udanim dovodu ze sa musim vratit do
skoly lebo mi neotvorili odbor externe. Vypoved som dal v utorok
12.10.2009. prvy septembrovy tyzden 2009 mi sef dal pobyt v ****hotely
na wikend pre dvoch so 100 eur konzumnym za dobre vykony v auguste.
tento som vyuzil vikend 9-10.10.2009. Pri nastupe som mu povedal ze som
stvrty rocnik skoncil denne ale piaty idem externe lebo chcem pracovat a
tiez ak budem zarabat tak ako tvrdi sef ze tam urcite ostanem. Zarabat
som zarabal slabo tak som logicky siel nazad do skoly a dal som vypoved


Sef ma zavolal na 14.10.2009 do firmy si po papiere. Dal mi podpisat
prevzatie vyplatnych pasok a toho papiera na započet rokov do socialky.
Vyjadril sa ze som s nimi vybabral (pouzil tvrdy vulgarizmus), ze keby vedeli ze chcem dat vypoved
ze ma na ten pobyt neposlu, ze som im neoznamil ze som student a ze
za mna platia odvody a ze som ich tym poskodil. A ze sa preto rozhodli ze
mi to strhnu z vyplaty. Za september mi preto namiesto 250 euru zaklad
mzdy + 248 eur variabilna zlozka co som mal dostat plnu pretoze som fakt
makal mi namiesto 498 eur v hrubom za september, dal len 250 eur, plus
mi este na vyplatnej paske dal -250 eur -osobny ucet (tak je to tam
napisane) cize som za september dostal 0! Vlasne som robil zadarmo.

V pracovnej zmluve sa nepise nic o podobnych zrazkach zo mzdy.

Ako mozem postupovat?
veronikasad
19.10.09,06:20
Osobný účet znamená, že ti zamestnávatel poslal (alebo pošle) výplatu na tvoj osobný účet, ktorý si nahlásil zamestnávatelovi pri nástupe do zamestnania. Preto máš k výplate nula. To neznamená, že si robil zadarmo. Ak si učet nenahlásil, treba tak urýchlene urobiť.

Variabilná zložka mzdy je nenárokovatelná, ak si skončil PP v skúš. dobe - zamestnávatel ti ju nepriznal.
Xanti
19.10.09,06:23
Ale potom zamestnávateľ porušil zákonník práce, ak dal ako hrubú mzdu 250 eur, lebo minimálna mzda na slovensku je 295,50 €.