kjtg
21.10.09,16:48
Dobrý deň,
chcela by som sa informovať ohľadom ochrannej lehoty, keď pracujem ako SZČO (na živnosť). Môj zamestnávateľ nás prepustil a ponúkol, aby sme aj naďalej pracovali na tej istej pozícii, ale už ako SZČO. Viem, že je to v rozpore so Zákonníkom práce, ale keďže som nemala inú prácu, vzala som aj túto možnosť. Momentálne už vyše roka pracujem na živnosť. Práve som zistila, že som tehotná a bojím sa, že môj "zamestnávateľ" (podnik s ktorým mám uzatvorenú sprostredkovateľskú zmluvu) bude chcieť so mnou rozviazať zmluvu. Existuje nejaká ochranná lehota pri SZČO kedy to v prípade tehotnosti nemôže urobiť ? Niečo ako ochranná lehota pri normálnom pracovnom pomere ?
Ďakujem.
Stanislav 1975
21.10.09,14:52
Dobrý deň,
chcela by som sa informovať ohľadom ochrannej lehoty, keď pracujem ako SZČO (na živnosť). Môj zamestnávateľ nás prepustil a ponúkol, aby sme aj naďalej pracovali na tej istej pozícii, ale už ako SZČO. Viem, že je to v rozpore so Zákonníkom práce, ale keďže som nemala inú prácu, vzala som aj túto možnosť. Momentálne už vyše roka pracujem na živnosť. Práve som zistila, že som tehotná a bojím sa, že môj "zamestnávateľ" (podnik s ktorým mám uzatvorenú sprostredkovateľskú zmluvu) bude chcieť so mnou rozviazať zmluvu. Existuje nejaká ochranná lehota pri SZČO kedy to v prípade tehotnosti nemôže urobiť ? Niečo ako ochranná lehota pri normálnom pracovnom pomere ?
Ďakujem.

Bohužiaľ,sklamem ťa-pri živnosti nemáš nárok na nič,na žiadnu ochranu-može ťa prepustiť kedy chce...-to je tá obrovská nevýhoda v porovnaní so zamestnaneckým pomerom...
Xanti
21.10.09,14:58
Dúfam,
že si podnikla kroky aby si mala aspon čo najvyššiu materskú. A nie z minimálnych odvodov.
kjtg
21.10.09,15:05
Ďakujem, za odpovede - aj keď ma moc nepotešili :(
Odvody som si poctivo platila normálne, podľa zárobku, takže to je v pohode. Ja som si aj myslela, že si teraz môžu robiť čo chcú, ale v kútiku duše som stále dúfala, že niečo sa na nich predsa len nájde :/