papulisko
27.10.09,18:13
Dobrý deň, potrebujem poradiť s jednou problematikou v súvislosti s JÚ pri živnostníkovi. Som začiatočník v tejto oblasti, tak si potrebujem objasniť pár vecí:
- sú náležitosti účtovných dokladov pri živnostníkovi totožné ako pri podvojnom účtovníctve (IČO, IČ DPH, DIČ,...)
- musia byť doklady vystavené na adresu, ktorá je vedené v živnostenskom registri ako sídlo firmy ?
- keď nemám doklad k pohybu na bankovom účte (úhrada) je toto ako výdavok neovplyvňujúci základ dane ? alebo sa to dá zaevidovať ako VOZD aj napriek tomu, že nie je doklad ?
Ďakujem
m.hladka
27.10.09,17:35
Odpoveď hrubo vyznačená:

Dobrý deň, potrebujem poradiť s jednou problematikou v súvislosti s JÚ pri živnostníkovi. Som začiatočník v tejto oblasti, tak si potrebujem objasniť pár vecí:
- sú náležitosti účtovných dokladov pri živnostníkovi totožné ako pri podvojnom účtovníctve (IČO, IČ DPH, DIČ,...) Áno
- musia byť doklady vystavené na adresu, ktorá je vedené v živnostenskom registri ako sídlo firmy ? Áno
- keď nemám doklad k pohybu na bankovom účte (úhrada) je toto ako výdavok neovplyvňujúci základ dane ? alebo sa to dá zaevidovať ako VOZD aj napriek tomu, že nie je doklad ? VNZD - osobná spotreba
Ďakujem
Tweety
27.10.09,17:36
Dobrý deň, potrebujem poradiť s jednou problematikou v súvislosti s JÚ pri živnostníkovi. Som začiatočník v tejto oblasti, tak si potrebujem objasniť pár vecí:
- sú náležitosti účtovných dokladov pri živnostníkovi totožné ako pri podvojnom účtovníctve (IČO, IČ DPH, DIČ,...) áno
- musia byť doklady vystavené na adresu, ktorá je vedené v živnostenskom registri ako sídlo firmy ? áno
- keď nemám doklad k pohybu na bankovom účte (úhrada) je toto ako výdavok neovplyvňujúci základ dane ? alebo sa to dá zaevidovať ako VOZD aj napriek tomu, že nie je doklad ? ak máš na mysli úhradu faktúry, tá nie je VOZD, je len vyrovnaním záväzku alebo pohľ. Ďakujem
Odpovede tučným v texte.
Zoltán Kovács
27.10.09,19:25