ADRIcK
30.10.09,00:42
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať na pár otázok ohľadom invalidného dôchodku. Moja situácia: bola mi uznaná invalidita ale nebol mi priznaný dôchodok z dôvodu nedostatku rokov platenia poistného.

1.otázka: môžem si doplatiť toto poistenie spätne na časy keď som bol študent a nezamestnaný? Ak áno ako dlho spätne sa to dá?
Predpokladám, že aspoň čiastočná odpoveď je áno potom,
2.otázka: bude sa mi tento doplatený čas vzťahovať aj do výpočtu invalidného dôchodku, či len do starobného dôchodku?
3.otázka: môžem si sám určiť, ktoré doby si doplatím?
4.otázka: môžem si určiť výšku osobného vymeriavacieho základu (OVZ) sám?
5.otázka: ako je to v prípade doplatenia napríklad roku 2002 keď všeobecný vymeriavací základ (VVZ) bol 162 132 SKK (a zvolím si ho za OVZ), budem platiť odvody z tejto sumy, alebo budú vyrátané z VVZ platného pre tento rok?
6.otázka: môžem si doplaťiť za dobu, keď som bol študent a štát za mňa odvádzal odvody v hodnote 0,3VVZ. a doplatím si napríklad do hodnoty 1VVZ. budem platiť len ten rozdiel alebo celú časť?

Ďakujem pekne za prečítanie a za prípadné odpovede, ak nie je niečo z mojich otázok jasné upresním. Po prípade, ak som úplne svojimi úvahami mimo poprosím o nejaké rady alebo objasnenie situácie.
Aljok
30.10.09,06:01
Xanti
30.10.09,06:22
Dobrý deň,
chcel by som sa spýtať na pár otázok ohľadom invalidného dôchodku. Moja situácia: bola mi uznaná invalidita ale nebol mi priznaný dôchodok z dôvodu nedostatku rokov platenia poistného.

1.otázka: môžem si doplatiť toto poistenie spätne na časy keď som bol študent a nezamestnaný? Ak áno ako dlho spätne sa to dá? koľko treba
Predpokladám, že aspoň čiastočná odpoveď je áno potom,
2.otázka: bude sa mi tento doplatený čas vzťahovať aj do výpočtu invalidného dôchodku, či len do starobného dôchodku? malo by sa
3.otázka: môžem si sám určiť, ktoré doby si doplatím? áno ale v súlade zo zákonom