Miššička
04.11.09,09:42
Chcela by som poprosiť o radu. Som začiatočník s MRP a neviem ako mám postupovať pri založení s.r.o. v tomto programe.
Zaúčtujem začiatočné účtovanie s.r.o:
353 411 pohľad.za upís. vlastné imanie
378 353 splatená časť vkladov
221 378 splatenie vkladu

vytlačím si otváraciu súvahu a ďalej čo v tomto programe.
ako docielim to aby mi údaje zo začiatočnej súvahy dávalo do minulého obdobia. Netreba tam urobiť ročný prevod? alebo ako?
lenkak
04.11.09,09:18
prečo do minulého obdobia? Kedy vznikla spoločnosť?
Ak chceš mať počiatočné stavy na tých účtoch, netreba potom ich zaúčtovať do denníka, ale priamo v denníku vo funkciách - poč. hodnoty ich napísať.
pozri napr
http://www.porada.sk/t119754-pociatocne-hodnoty.html
Miššička
04.11.09,10:39
Už som na to prišla. Naúčtujem prvotné interné doklady a vytlačím si začiatočnú súvahu. Pozriem ktoré účty majú konečné zostatky. Označím si interné doklady ako archívne cez funkcie / zmena čísla zápisu na 0 - to aby mi tieto nefigurovali v obratoch v ďalšom účtovaní./ktoré som účtovala ako založenie s.r.o.
A nakoniec si nahodím počiatočné hodnoty.
týmto sa mi tieto v súvahe budú vykazovať v minulom účtovnom období. A budem pokračovať v účtovaní klasické účtovné prípady.
bobiko
04.11.09,13:49
Nerozumiem, preco chcete uctovat pripady zalozenia spolocnosti do minuleho obdobia. Zacinate uctovat spolocnost, ktora vznikla v tomto, alebo v predchadzajucom uctovnom obdobi?
Pokial spol. vznikla v aktualnom uctovnom obdobi, uctovne operacie zachytavajuce vznik uctujete ako ine bezne uctovne operacie ktore nastali od vzniku po koniec uctovneho obdobia.
Pokial si zakladate v uctovnictve firmu, ktora uz ma ukoncene jedno uctovne obdobie (tj podala danove priznanie), mozem odporucit otvorit si firmu s uctovnym obdobim, ktore uz ma uzatvorene. Moze sa zdat ako nezmysel, ale osvedcilo sa mi to (bez rozdielu na pouzity software).