Ferik69
09.11.09,22:49
Dobrý deň chcel by som sa poradiť ohľadom stavby domu.Stavať dom či nestavať?
Mam len 23 rokov s priateľkov už spolu bývame 3 roky v bratovom byte, ktorý už dlhšiu dobu žije v zahraničí.Vzhľadom na to, že priateľka pochádza z dediny a aj ja som zhruba 20 rokov pravidelne víkendoval na rodinnej chalupke nás to nesmierne ťahá stráviť zbytok života na dedine,samozrejme vo vysnívanom rodinnom domčeku.Vždy sa však rozhodujeme medzi kúpou bytu či stavbe domu.Ak by sme sa však rozhodli pre stavbu tak vzhľadom na dnešné finačné možnosti či pracovnú neistotu by sme určite zvolili svojpomocnú realizáciu svojho sna.A to je ten največší problém čo sa mňa týka vzhľadom na to, že nemám žiadne skúsenosti v oblasti stavebníctva.Mám obavy či by som dokázal s rozumom laika náš sen zrealizovať.Nemyslím tým povybavovať všetky potrebné povolenia či pozohnávať robotníkov.Ale sám sa podielať na samotnej stavbe, nákupom materiálu či ustrážením možného rozpočtu atd...Samozrejme máme obaja rodičov,ktorý nemajú male skúsenosti,ale najvecsiu zodpovednost a celú ťarchu na seba nesieme my.Kúpov bytu by sme sa väčšiny problémov vyhli,ale tiež vieme že nás sen by sme uz pravdepodobne nezrealizovali.Nepredstavujem si to samozrejme všetko len tak ružovo čo sa stavania domu týka len som zvedavý na iné názory, skúsenosti, rady...Vopred dakujem za vaše príspevky.
Zoltán Kovács
09.11.09,22:31
Dá sa to zvládnuť určite. Sám som takto postavil dom. Viac sa dočítaš v mojom blogu tu na porade:


http://www.porada.sk/blog.php?u=2461
dolfort
10.11.09,06:48
Súhlasím so Zoltánom. Aj môj prípad. My s manželkou sme sa pustili do rekonštrukcie starého domu s nulovými znalosťami čohokoľvek. Všetko sa dá naučiť a naštudovať pokiaľ máš dosť času, neponáhľaš sa, dobre si všetko naplánuješ a máš samozrejme veľa peňazí. Niekde tu odznelo niečo v zmysle - zrátaj si koľko ťa to bude stáť, ako dlho to bude trvať - vynásob dvoma a si niekde na reálnych číslach.