katakal
14.11.09,10:37
Dobry den!
Prosim, Vás pomozte mi!!!
Moja mama pracuje ako zdravotna sestra, a má 26 rokov odpracovane.
Moja otazka by znela takto: Minimalne na aku sumu by mala pravo???
Zamestnavatel má na to pravo, ze stale plati pre nu len minimalnu mzdu????
Diky za pomoc
Bionda
14.11.09,09:55
Ak pracuje v súkromnej ambulancii, je to vec dohody medzi ňou a jej zamestnávateľom- lekárom ( tak som to riešila ja) . Je na nej, aby požiadala o zvýšenie.
terezamaria
14.11.09,10:02
Dobry den!
Prosim, Vás pomozte mi!!!
Moja mama pracuje ako zdravotna sestra, a má 26 rokov odpracovane.
Moja otazka by znela takto: Minimalne na aku sumu by mala pravo???
Zamestnavatel má na to pravo, ze stale plati pre nu len minimalnu mzdu????
Diky za pomoc

Napísala si svoju otázku veľmi stručne, takže odpoviem podľa toho.
Pokiaľ pracuje v nemocnici, má nárok na tabuľkovú mzdu, záleží to od toho, či má len základné zdravotné odborné vzdelanie, či má k tomu spravený postgraduál v tej oblasti, v ktorej robí, t.j. napr. zdravotná sestra na Áre, musí mať postgraduál z anesteziológie a intenzívnej medicíny, zdravotná sestra pracujúca na chirurgii musí mať postgraduál - špecializačnú skúšku z chirurgie atď. Takže zaradenie je potom od 6 triedy po 8 -ku.

Pokiaľ pracuje v súkromnej ambulancii, je možné, že jej lekár dal minimálnu mzdu, ale s tým musela ona súhlasiť.Podpisovala pracovnú zmluvu, na ktorej má hrubú mzdu uvedenú. Veľmi často sa to stáva, že lekári na obvodoch, resp. v odborných ambulanciách dávajú na papieri minimálnu mzdu a zvyšok dávajú v hotovosti do ruky.Sú však lekári a tiež ich nie je málo, ktorí toto nerobia a odmeňujú zdravotné sestry podľa odpracovaných rokov a podľa ich vzdelania.
Lianka
14.11.09,10:15