Ivana P.
24.11.09,10:09
Ahojte,

prečítala som všetko možné o uplatnení si paušálnych výdavkov, neviem sa nejako z toho vysomáriť, tak mám nejaké otázky:


pri paušálnych výdavkoch si teda uplatňujem 40% z príjmov a zaplatené poistné, môžem si zároveń dávať do výdavkov aj auto, ktoré mám zaradené do majetku firmy (čiže odpisy), PHM, nákup rôzneho náradia, atď...??? či tu ide len o to, viesť si evidenciu príjmov, ale čo s výdavkami, ktoré bude mať???

Jednoducho, či si od mojich príjmov môžem odrátať aj 40% a aj ostatné výdavky, ktoré budem mať na svoju živnosť???

Som úplny začiatočník, tak ďakujem :)
hena22
24.11.09,09:11
uplatňuješ si alebo 40%+zaplatené poistné alebo skutočné výdavky
Xanti
24.11.09,09:12
Ahojte,

prečítala som všetko možné o uplatnení si paušálnych výdavkov, neviem sa nejako z toho vysomáriť, tak mám nejaké otázky:


pri paušálnych výdavkoch si teda uplatňujem 40% z príjmov a zaplatené poistné, môžem si zároveń dávať do výdavkov aj auto, ktoré mám zaradené do majetku firmy (čiže odpisy), NIE
PHM, nákup rôzneho náradia, atď...??? NIE
či tu ide len o to, viesť si evidenciu príjmov, ANO
ale čo s výdavkami, ktoré bude mať??? paušal sa oplatí hlavne vtedy ked tých výdavkov máš menej ako 40% z príjmu

Jednoducho, či si od mojich príjmov môžem odrátať aj 40% a aj ostatné výdavky, ktoré budem mať na svoju živnosť???

Som úplny začiatočník, tak ďakujem :)odpoved v texte.
Skús si kuk aj túto tému http://www.porada.sk/t118512-pausal-evidencia-prijmov-a-vydajov.html možno Ti pomôže.
Lianka
24.11.09,09:12
Prepac, ale asi si si "vsetko mozne" neprecitala.

V prvom rade zakon, pozri § 6, ods. 10 zakona o dani z prijmov.

V dalsom rade temy tu na Porade, v ktorych sa to preberalo - v ziadnej urcite nie je odpoved, ze si okrem pausalnych vydavkov a zaplateneho ZP a SP mozes uplatnit akekolvek dalsie vydavky.

Aky zmysel by malo inak uplatnenie pausalnych vydavkov?
Ivana P.
24.11.09,09:23