danco111
02.12.09,17:23
Zdravím a prosím o radu. Ako som tu už písal chcem začať podnikať v elektrotechnike. Mám takýto dotaz : získam zákazku na prerábku elektroinštalácie rod. domu. Sám si zabezpečím všetok potrebný materiál--káble, zásuvky..... Ako to potom mám zákazníkovi účtovať ? Vo faktúre presne rozpísať počet kusov, bm, atď, a uvádzať aj cenu, alebo len konečnú sumu aj s cenou za vykonanú prácu ? Alebo by som musel mať ERP a materiál prehnať cez ňu ( dajme tomu že na materiál si hodím 30 % + ) a prácu faktúrovať zvlášť ? Ide mi o to aby som ten materiál mohol dať do nákladov. Som začiatočník prosím o trpezlivosť. Nechcem totiž hneď na začiatku robiť dajaké chyby. Ďakujem.
Xanti
02.12.09,16:39
Zdravím a prosím o radu. Ako som tu už písal chcem začať podnikať v elektrotechnike. Mám takýto dotaz : získam zákazku na prerábku elektroinštalácie rod. domu. Sám si zabezpečím všetok potrebný materiál--káble, zásuvky..... Ako to potom mám zákazníkovi účtovať ? Vo faktúre presne rozpísať počet kusov, bm, atď, a uvádzať aj cenu, alebo len konečnú sumu aj s cenou za vykonanú prácu ? Alebo by som musel mať ERP a materiál prehnať cez ňu ( dajme tomu že na materiál si hodím 30 % + fúha, tak asi zákazky nezískaš to je strašná suma .... brrrrrrr ) a prácu faktúrovať zvlášť ? Ide mi o to aby som ten materiál mohol dať do nákladov. Som začiatočník prosím o trpezlivosť. Nechcem totiž hneď na začiatku robiť dajaké chyby. Ďakujem.
Podľa mňa rozpísať všetky položky na kusy, na metre a baly. Samozrejme uviesť tam aj cenu, je dôležité získať si aj obchodníkov a nejaké zlavy od nich.
Existujú software, ktoré Ti ku materiálu priradia prácu. A vyrátajú konečnú cenu. Síce je pravda, že si môžeš dať hodinovú sadzbu ale ked zákazník uvidí, že materiál ho výjde na 1000 eur, a práca tvoja na 1500 eur, tak mu príde zle :rolleyes: .
A ERP podľa mňa nepotrebuješ, lebo tie zásuvky a káble ...atď bude materiál nie tovar, ty predávaš službu nie tovar.
danco111
02.12.09,16:52