sway
08.09.05,08:02
prosím poradíte? -



Firma predáva tovar má 2 sklady, hlavný a reklamačný, na ktorom eviduje reklamácie. Je postup účtovania takto správny?





Hlavný sklad: pohyby:

Nákup tovaru 131/321

Príjem na sklad 132/131

Predaj tovaru – výdaj zo skladu 504/132

(faktúra za tovar – 311/604 )



Reklamačný sklad: pohyby:

Príjem na rekl. Sklad 132 xx/504 reklamácia

Vystavený dobropis 311/ - 604 mínusom

prípadne

Výdaj z rekl. Skladu 504/132 xx – vybavená reklamácia, alebo odpredaj na súčiastky.



Ide mi hlavne o reklamačný sklad, či to neúčtovať cez 395, ale ak vystavia dobropis, tak musím ísť cez 504....

mos dík za každú radu.
Katarína STR
08.09.05,06:37
Ahojky,

ja osobne som to účtovala presne ako ty.
sway
08.09.05,06:39
moc dík....!!!
jess
21.09.05,07:26
sway, prosím ťa, som začiatočník v PU (OMEGA). Ako postupuješ, keď reklamuješ nejaký tovar, ktorý si už predala, teda vyskladnila zo skladu ? Máme tiež obchod a učím sa PU, tak to chcem mať všetko v poriadku.
sway
21.09.05,10:11
sway, prosím ťa, som začiatočník v PU (OMEGA). Ako postupuješ, keď reklamuješ nejaký tovar, ktorý si už predala, teda vyskladnila zo skladu ? Máme tiež obchod a učím sa PU, tak to chcem mať všetko v poriadku.Vyskúšaj takto:
sklad, pohyby na sklade, príjem - dolu vľavo hromadné funkcie, tam daj príjem z príjemky alebo výdajky, tam si nájdi výdajku ktorou si tovar pôvodne vydala a príjmi ho nanovo ale pozor spôsob zaúčtovania tej príjemky si daj "vr" - t.j.vrátenei tovaru pričom si tam zadaj účet (cez lupu sa tam dostaneš a zadáš si účty)ako to chceš ďalej účovať, či cez 131, alebo -504. Potom vystav dobropis a položky v ňom daj tiež cez hromadné funkcie ako položky už z tejto novovytvorenej príjemky. Sklado sa ti zaúčtuje automaticky pri vygenerovaní uzávierky skladu, ale fakt daj pozor na to aby si mala zadané čísla účtov v tom spôsobe zaúčtovania. Je to trochu komplikované, ak nerobíš dlho v OMEGE, ale krásne sa to dá spraviť.