nikolia
08.12.09,21:42
sme druhý Q platcovia dph na SR, prešla som tu veľa príspevkov a som z toho asi magor...prosím o rady:
-vystavujeme fa bez dph platcovi do ČR, mala by tam byť odvolávka na §15, ide o samozdanenie, ja tieto fa niekde v DP uvádzam?
-čo to znamená samozdanenie?a kedy je potrebné samozdaňovať?
-bločky za nákup réžie/kreditu, bateriek, žiaroviek, brús.kotúčov../mi ide do odpočtu dph?alebo to uvádzam len v evidencii, prakticky ako vediete takéto evidencie ...?
-a čo cesťáky-auto používa súkromné, čiže phm+amortizácia-dáva si tu na SR do odpočtu? -akým štýlom?
-a čo faktúry od dodávateľa SR neplatcu dph-čo to pre nás znamená-tiež sa to nejako samozdaňuje?
- a keď chce platca dph v SR kúpiť napr výťah v ČR ako postupovať, treba sa koli tomu registrovať v ČR, keď to bude napr.len dva krát do roka?
ak sa pýtam hlúpo ospravedlňujem sa, ale mám v tom asi chaos...som začiatočník..dík za prípadné rady
ego.mc
09.12.09,02:50
sme druhý Q platcovia dph na SR, prešla som tu veľa príspevkov a som z toho asi magor...prosím o rady:
-vystavujeme fa bez dph platcovi do ČR, mala by tam byť odvolávka na §15, ide o samozdanenie, ja tieto fa niekde v DP uvádzam? Nie.Správne má byť tak, ako je uvedené v príspevku č. 4.
-čo to znamená samozdanenie?Odvedenie DPH z tovarov príp. služieb pri ich nadobudnutí z iného členského štátu.
a kedy je potrebné samozdaňovať?Pri nadobudnutí tovaru príp. služby (§ 69) z iného členského štátu.
-bločky za nákup réžie/kreditu, bateriek, žiaroviek, brús.kotúčov../mi ide do odpočtu dph?Áno, ak máš právo na odpočet (použiješ pri podnikaní). Pozn. baterky, žiarovky, kotúče nie sú réžia, ale nákup materiálu.
alebo to uvádzam len v evidencii, prakticky ako vediete takéto evidencie ...?Záleží od softvéru, ktorý používaš.Obvykle to robí automaticky.
-a čo cesťáky-auto používa súkromné, čiže phm+amortizácia-dáva si tu na SR do odpočtu? -akým štýlom?Máš právo na odpočet DPH z PHM.