simbata
14.12.09,18:13
Dobry den,

velmi by som vas chcela poprosit o radu. Pracujem ako predavacka na polovicny/skrateny uvazok (20h tyzdenne)
Bohuzial som dostala vaznejsie ochorenie zil a lekarka sa vyjadrila ze nie je vhodne aby som takuto pracu vykonavala nadalej, lenze ja neviem ake mam v praci tymto moznosti, kedze ocakavam, ze po navrate z PN ma bude cakat vypoved. Ze mi vypoved nemoze dat len tak v podstate viem, ale u nas v praci je to aj tak bezna prax, ja chcem len vediet ake mam moznosti aby som ho "predbehla", lebo vraj je mozne ze ak donesiem potvrdenie o tom, ze pracu nadalej vykonavat nemozem, ze mi je povinny poskytnut inu pracu pripadne mi dat odstupne....
Nechcem aby so mnou vybabrali a teda potrebujem vediet ake mam prava a moznosti.

Vopred velmi pekne dakujem ak si najde niekto cas na odpisanie a poradenie.
Zita4
15.12.09,09:15
Ide o okamžité skončenie pracovného pomeru v zmysle § 69 ZP pozri tu: http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-1-3-2009-a.html#68
V tom prípade máš nárok nie na odstupné ale náhradu mzdy za výpovednú dobu dvoch mesiacov (priemerný zárobok).
Potrebuješ ale doklad od odborného lekára, že je tvoje zdravie ohrozené, ak budeš naďalej vykonávať prácu predavačky.
simbata
15.12.09,10:09
Velmi ti dakujem za odpoved.
Teda zamestnavatel mi nemusi poskytnut inu pracu ak to dobre chapem..... :-( to by som bola najradsej, kedze pracu potrebujem.
Chobot
15.12.09,15:10
Velmi ti dakujem za odpoved.
Teda zamestnavatel mi nemusi poskytnut inu pracu ak to dobre chapem..... :-( to by som bola najradsej, kedze pracu potrebujem.

Ono to funguje takto:

- prinesieš lekársky posudok o tom, že zo zdravotných dôvodov nemôžeš ďalej vykonávať danú prácu
- zamestnávateľ na základe tohto posudku je povinný ťa preradiť na iné, tebe vhodné prac. miesto
- ak také miesto nemá a nepreradí ťa do 15 dní, môžeš okamžite skončiť PP, pričom máš nárok na náhradu mzdy za dobu 2 mesiacov
simbata
15.12.09,20:02