sisade
15.01.10,13:14
Dobrý deň, prosím o radu,
v PÚ som úplný začiatočník,mám zatiaľ len teoret. info.
Mám možnosť za r. 2009 urobiť PÚ firme-sro, ktorá nie je plat.DPH,ZI celé vložené do pokladne,nákup mat a tovaru v hotovosti,2 zamestnanci na PZ, 2 na dohodu, nič zložité.
Ak mám viesť PÚ v exceli, vie mi niekto poradiť, čo všetko je potrebné urobiť, aby boli splnené všetky náležitosti? Budem viesť knihu fa, urobím si pokladňu, ako a kde však robiť predkontácie, samotné účtovanie, atď... Najprv som to zobrala ako výzvu,že sa do účtovania dostanem rovno prakticky a teraz neviem, či to mám zobrať alebo to radšej odmietnuť.

Ďakujem za pomoc.
jacekova
08.02.10,21:26
ak nemate skusenosti s sro a ani poriadny software,tak to neni sranda.... v exceli by som ucto nerobila ani ja (a to sa tym zivim uz nejaky ten piatok)
Dav
19.02.10,21:16
PÚ v exceli sa dá robiť, ale chce to vedieť excel aj účtovníctvo. Robila som to,pohrala som sa s tým, ale neodporúčam začiatočníkom. Princíp : vedie sa Denník. Dátum, doklad, text, MD AE, D AE, suma.
Z denníka sa na vyfiltrujú účty a prekopírujú sa na hárky. Začiatok hárku - počiatočný stav, koniec hárka - prenos alebo konečný stav.
Z hárkov sa prenesú PS, obraty MD, D do Hlavnej knihy.
Na saldokontné účty sú ďalšie hárky - Kniha Došlých, Kniha odoslaných faktúr, Kniha pohľadávok a záväzkov.
Je to ideálne na vytvorenie chýb a bez znalostí logiky účtovníctva sa to veľmi ťažko kontroluje. Taktiež neodporúčam pre firmu, ktorá má veľa účtov, lebo aj tým sa môže zabudnúť na niektorý účet a ...a.... nebude dobre obratovka, nebude dobre HK, do HV sa nedostane zabudnutý účet.
O kartách majetku, analytike na lízingy, ML zamestnancov, platí to isté.
Pre správnosť vytvorených tabuliek odporúčam kúpiť v papiernictve príslušné tlačivá a podľa nich si skontrolovať, či sú tabuľky správne urobené.
A ešte doplním, že začiatočník musí vedieť zostaviť z týchto tabuliek aj Súvahu a výsledovku.
JarkaL
19.02.10,21:20