Kazan
22.01.10,13:01
Dobrý deň... Mám právo na vrátenie peňazí(odstúpenie od zmluvy) ak som zakúpil tovar dňa 25.1.2007 a teraz som tretí krát reklamoval rovnakú vadu výrobku pričom tovar mi bol už 2x stále vymenený za nový ?? Predajca sa ohradzuje tým že nemám blokový list. Ten mi však odňal a už nevrátil pri prvej reklamácii. Stále mi vydal už len reklamačný protokol na ktorom sú uvedené všetky údaje vrátane čísla dokladu a príslušných náležitostí. Peniaze mi nevrátil a tovar znova poslal výrobcovi výrobku. Ja však už nechcem prípadne nový bezvadný kus ale chcem vrátiť peniaze... Som v práve ???

Bc. Roman Tóth
zdenka131
22.01.10,12:16
Želám pekné popoludnie. Ak sa jedná o výrobok s dvojročnou zárukou, tak už záručná doba uplynula. Keby bol výrobok reklamovaný v záručnej lehote, platí nasledovné:
§ 623 OZ
Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).Podľa výkladu OZ záleží len na kupujúcom, či si uplatní právo na výmenu alebo vrátenie peňazí. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť,
V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo rozhodnúť sa, či uplatní právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí.
To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
Kazan
22.01.10,12:23
Takže... Som to neupresnil..prepáčte..na výrobok je záruka pretože mi bol pred rokom znova vymenený...t.j druhý krát...čiže mi nabehla nová 2 ročná záruka.. Zákon mám prečítaný 2x ale či to platí aj na môj prípad keďže mi vec nebola opravovaná ale vymenená za novú ale tá vada sa objavuje stále tá istá a už tretí raz.
zdenka131
22.01.10,12:37
AKO PRI REKLAMÁCII NENALETIEŤ

1. K reklamácii je dôležité mať nákupný pokladničný doklad. Nákup je síce možné preukázať aj inými dokladmi (výpisom z účtu pri platbe kartou, záručným listom, čestným vyhlásením a pod.), avšak absencia pokladničného dokladu môže reklamačný proces pre spotrebiteľa skomplikovať.
2. Výrobok môžete reklamovať aj bez originálneho obalu.
3. Predajca nie je oprávnený vám odobrať nákupný pokladničný doklad, originál si preto vždy ponechajte u seba.
4. Reklamovať môžete počas celých prevádzkových hodín predajcu – v predajni musí byť vždy prítomná osoba zastupujúca predajcu, oprávnená prijímať reklamácie.
5. Starostlivo si pred podpisom prečítajte reklamačný protokol. Jednoznačne formulujte popis chyby, vašu požiadavku na spôsob riešenia reklamácie a nesúhlaste s vybavením reklamácie až na 30-ty deň.
6. Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku po oprave, výmene alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
7. Záručná lehota sa predlžuje o čas vybavovania reklamácie.
zdenka131
22.01.10,12:42
Takže... Som to neupresnil..prepáčte..na výrobok je záruka pretože mi bol pred rokom znova vymenený...t.j druhý krát...čiže mi nabehla nová 2 ročná záruka.. Zákon mám prečítaný 2x ale či to platí aj na môj prípad keďže mi vec nebola opravovaná ale vymenená za novú ale tá vada sa objavuje stále tá istá a už tretí raz.
Áno, platí to aj pre tento prípad. Trvaj na svojej požiadavke. Držím palce, aby si uspel.
fulmaja
22.01.10,14:40
Dobrý deň... Mám právo na vrátenie peňazí(odstúpenie od zmluvy) ak som zakúpil tovar dňa 25.1.2007 a teraz som tretí krát reklamoval rovnakú vadu výrobku pričom tovar mi bol už 2x stále vymenený za nový ?? Predajca sa ohradzuje tým že nemám blokový list. Ten mi však odňal a už nevrátil pri prvej reklamácii. Stále mi vydal už len reklamačný protokol na ktorom sú uvedené všetky údaje vrátane čísla dokladu a príslušných náležitostí. Peniaze mi nevrátil a tovar znova poslal výrobcovi výrobku. Ja však už nechcem prípadne nový bezvadný kus ale chcem vrátiť peniaze... Som v práve ???

Bc. Roman Tóth
Žiadaj vrátenie peňazí, veď máš doklad o tom, že si výrobok v predajni kúpil a aj reklamoval.
Aj by ti nechceli vrátiť peniaze, povedz, že sa obrátiš na obchodnú inšpekciu.
Mgr.Shrek
22.01.10,21:33
Dobrý deň... Mám právo na vrátenie peňazí(odstúpenie od zmluvy) ak som zakúpil tovar dňa 25.1.2007 a teraz som tretí krát reklamoval rovnakú vadu výrobku pričom tovar mi bol už 2x stále vymenený za nový ?? Predajca sa ohradzuje tým že nemám blokový list. Ten mi však odňal a už nevrátil pri prvej reklamácii. Stále mi vydal už len reklamačný protokol na ktorom sú uvedené všetky údaje vrátane čísla dokladu a príslušných náležitostí. Peniaze mi nevrátil a tovar znova poslal výrobcovi výrobku. Ja však už nechcem prípadne nový bezvadný kus ale chcem vrátiť peniaze... Som v práve ???

Bc. Roman Tóth

Podľa § 623 Občianskeho zákonníka /ďalej len OZ/ nemáš právo od zmluvy odstúpiť. Vždy si totiž dostal nový výrobok a nie opravený pôvodný. Predajca postupoval podľa § 622 OZ a je na ňom, ako sa rozhodne. Keby ti tovar nevymenil, ale opravil, to by bol § 623 OZ, ale takto nie.
A s tým dokladom o kúpe máš fakt smolu...nemal si mu ho vydať...len kópiu...
fulmaja
23.01.10,07:08
Moja osobná skúsenosť je taká, že peniaze predajca vráti. Takto som reklamovala TV. Povedala som, že uvedenej značke výrobku už nedôverujem, nakoľko sa aj u nového výrobku objavuje stále ta istá chyba a preto žiadam vrátiť peniaze. A že nemáš pokladničný doklad? Veď máš reklamačný list, na ktorom máš údaje uvedené a predpokladám, že máš záručný list s pečiatkou predajne.

Aby ste mohli uplatniť nárok na reklamáciu, musíte predložiť v predajni doklad o kúpe alebo, ak bol vydaný, tak záručný list.
Ak potrebujete poradiť s konkrétnym problémom alebo sa informovať o svojich spotrebiteľských právach, obráťte sa na
združenie Asociácia spotrebiteľov Slovenska na tel.: +421 905 768 906 alebo e-mailom na redakcia@test-magazin.sk
Kazan
23.01.10,14:46
fulmaja...záručný list samozrejme nemám,, bloček slúžil aj ako záručný list (dobrá volovina keďže ten bloček vybledol za rok ale o to tu nejde) ... samozrejme reklamačný list mám...musím im potom asi fakt pohroziť tou soi.

mgr. shrek - dobre urobil som chybu že som od predajcu nepýtal naspäť odobratý bloček.. ale neporušil aj on náhodou zákon že mi ten bloček odobral? Myslím že určite áno.. a naozaj si myslíte že nemám právo na odstúpenie od zmluvy?? veď ten výrobok sa mi môže kaziť stále dookola čo aj bude podľa mňa..takto by som musel chodiť do konca života do tej predajne s rovnakou vadou výrobku ...to by sa mohlo ťahať donekonečna. A výrobok by som nemohol plne využívať keďže každý rok by bol v záručnom konaní (zákon by mali upresniť )
Mgr.Shrek
23.01.10,15:22
fulmaja...záručný list samozrejme nemám,, bloček slúžil aj ako záručný list (dobrá volovina keďže ten bloček vybledol za rok ale o to tu nejde) ... samozrejme reklamačný list mám...musím im potom asi fakt pohroziť tou soi.

mgr. shrek - dobre urobil som chybu že som od predajcu nepýtal naspäť odobratý bloček.. ale neporušil aj on náhodou zákon že mi ten bloček odobral? Myslím že určite áno.. a naozaj si myslíte že nemám právo na odstúpenie od zmluvy?? veď ten výrobok sa mi môže kaziť stále dookola čo aj bude podľa mňa..takto by som musel chodiť do konca života do tej predajne s rovnakou vadou výrobku ...to by sa mohlo ťahať donekonečna. A výrobok by som nemohol plne využívať keďže každý rok by bol v záručnom konaní (zákon by mali upresniť )

§ 622 odsek 3 OZ hovorí, že Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
Preto si myslím, že predávajúci postupuje v súlade so zákonom.
§ 623 odsek 1 OZ ktorý hovorí o možnosti odstúpenia od zmluvy hovorí o vade, ktorú nemožno odstrániť. Pokiaľ je vo vyjadrení reklamačného strediska niečo v zmysle, že vada sa nedá odstrániť, potom áno, môžte požadovať odstúpenie od zmluvy. Pozrite sa na to a napíšte, čo tam je napísané.
Zatiaľ si však skutočne myslím, že ešte nemáte právo. Ale to je len môj názor. Som si istý, že sa nájde aj opačný.
Kazan
26.01.10,15:06
mám len smiešny reklamačný protokol z poslednej reklamácie z pred roka....je tam len jedno slovo ..: spôsob vybavenia: výmena.... ono v podstate vyjadrenie firmy ktorá reklamáciu preverovala a skúmala som nikdy nevidel.(chodí to do creative(vraj)).len predajca mi vždy takýto reklamačný lístok vydal. ...môžem povedať aj konkrétne ... ide o slúchadlá na ktorých vždy ľavé prestáva hrať po približne roku a nakoniec aj úplne prestane.
jojom
26.01.10,15:25
spôsob vybavenia: výmena.... ono v podstate vyjadrenie firmy ktorá reklamáciu preverovala a skúmala som nikdy nevidel.(chodí to do creative(vraj)).len predajca mi vždy takýto reklamačný lístok vydal. ...môžem povedať aj konkrétne ... ide o slúchadlá na ktorých vždy ľavé prestáva hrať po približne roku a nakoniec aj úplne prestane.

Výmena, aká výmena? Oni Ti vymení komplet slúchadlá? Alebo len to jedno slúchadlo? Chyba je že si nemáš bloček o kúpe. Alebo áno?
Kazan
27.01.10,14:51
áno ...slúchadlá mi boli vždy vymenené za nové (komplet)
Mgr.Shrek
02.02.10,19:04
áno ...slúchadlá mi boli vždy vymenené za nové (komplet)

Tak tu podľa mňa fakt niet cesty. Ako som už písal. Predajca postupuje v súlade so zákonom. Ak mu to tak vyhovuje dať ti stále nové, je to jeho vec.

mimotemy Nie sú to náhodou slúchadlá s doživotnou zárukou jednej známej firmy??