petrusa87
26.01.10,08:57
prosím poraďákov o radu, som totiž začiatočník v týchto veciach... ako je to so stravným, keď naša zamestnankyňa išla na pracovnú cestu, ktorá trvala nejakých 5,5 h., kde nebola poskytnutá strava,, ale po tejto ceste sa prišla najesť do zamestnávateľovej jedálne, má v tomto prípade nárok na stravné nad 5 hodín? podľa mňa nie..:confused:
Chobot
26.01.10,08:07
prosím poraďákov o radu, som totiž začiatočník v týchto veciach... ako je to so stravným, keď naša zamestnankyňa išla na pracovnú cestu, ktorá trvala nejakých 5,5 h., kde nebola poskytnutá strava,, ale po tejto ceste sa prišla najesť do zamestnávateľovej jedálne, má v tomto prípade nárok na stravné nad 5 hodín? podľa mňa nie..:confused:

Skôr, než ti relevantne odpoviem, potrebujem dodatočné informácie ohľadne toho stravovania v závodnej jedálni.

Čo to znamená, že v ten deň sa v jedálni najedol? Akým spôsobom poskytujete stravu v tej jedálni? Platia si to zamestnanci v hotovosti, prípadne gastrolístkami? Alebo majú nejaké obedové lístky, ktoré dostanú na začiatku mesiaca a tie potom v tej závodke používajú? Alebo majú zabezpečený obed na každý deň v jedálni a za obed v jedálni neplatia?

V každom prípade, ak bol zamestnanec na pracovnej ceste viac ako 5 hodín, tak mu patrí stravné v znmysle zákona o cest. náhradách. Ak v ten deň na pracovisku nepracoval viac ako 4 hodiny, tak na ten deň mu nepatrí zabezpečená strava, teda k máte napr. gastrolístky, tak by mal mať o 1 gastráč menej.

Ak ale mal ušetrené gastrolístky z minulého mesiaca, tak mu nič nebráni v tom, aby jeden z nich použil v ten deň v jedálni. Ale neviem, ako máte zabezpečenú stravu, preto som sa to v začiatku pýtal a potrebujem to vedieť, aby som ti vedel správne odpovedať.
petrusa87
26.01.10,08:25