Lubica H
22.09.05,08:35
Mám problém, s ktorým si neviem poradiť: pracujem ako účtovníčka v spoločnosti, ktorá je previazaná s ďalšími (matka a dcéry). V júli materská spoločnosť predala dcérskej majetok (išlo o hmotný majetok a drobný hmotný majetok, ktorý mala spoločnosť v užívaní 1-3 roky). V auguste dcérska spoločnosť predala ten istý majetok naspäť materskej spoločnosti. Ako budem postupovať pri zaradení do majetku v materskej spoločnosti? - ide mi hlavne o obstarávaciu cenu daňovú, prípadne uplatnené daňové oprávky. Môže mať majetok rôznu daňovú a účtovnú obstarávaciu cenu? Môžem pri opätovnom zaradení majetku pokračovať v daňových odpisoch akoby som neprerušila odpisovanie? - nezdá sa mi správne začať opätovne daňovo odpisovať majetok, ktorý bol pred predajom už 3 roky odpisovaný. A ako je to s uplatňovaním daňových odpisov? - v dcérskej si uplatním iba účtovné odpisy za 1 mesiac. A ešte jedna otázka k drobnému majetku - pri odpisovaní majetku, ktorý nespĺňa podmienku obstarávacej ceny pre hmotný majetok, ale napriek tomu má dobu používania dlhšiu ako jeden rok, účtovný odpis sa rovná daňovému. Ak bol takýto majetok predaný a po mesiaci znovu zaradený do majetku - v akej výške si môžem uplatniť odpis? ako za 11 mesiacov? A v dcérskej spoločnosti - ak som účtovne odpisovala iba jeden mesiac? Dúfam, že som dostatočne vystihla podstatu môjho problému. Ak s týmto máte niekto skúsenosť, prosím, poraďte mi, budem vám nesmierne zaviazaná. Ďakujem.
KEJKA
22.09.05,07:54
roztirhala som príspevok, časti dala do uvodzoviek a odpovedala. Snád sa v tom vyznáš.

"....materská spoločnosť predala dcérskej majetok (išlo o hmotný majetok a drobný hmotný majetok, ktorý mala spoločnosť v užívaní 1-3 roky). V auguste dcérska spoločnosť predala ten istý majetok naspäť materskej spoločnosti....."
Hlavne sa treba pozerať na obe spoločnosti ako na cudzei subjekty. Takže predaj = OF = prevod vlastníctva.
Potom znova predaj naspät, je zasa predaj ako samostatná transakcia.