apo
02.02.10,16:38
Príklady v Poradcovi podnikateľa ma inšpirovali, aby som sa vrátil do čias keď som robil programátora a pokúsil sa vyrobiť ROZHODOVACIU tabuľku, ktorá nás jednoznačne povedie k určeniu miesta dodania služby a následných úkonov, ktoré je nutné splniť aby sme urobili zadosť upraveným ustanoveniam v zákone o DPH. Inšpirácia je v tom, že neviem či príklady v poradcovi pokryli celý okruh problematiky určenia miesta dodania služby.

Keďže pri svojej účtovnej praxi neriešim celú oblasť poskytovaných služieb prosím poraďákov o pomoc pri definovaní otázok na ktoré musíme dať odpoveď ÁNO alebo NIE. Na základe odpovedí na položené otázky bude v matici predpísané čo je nutné vykonať. Princíp rozhodovacej tabuľky je založený na riešení po vyhodnotení iba KLADNÝCH odpovedí na otázky, z toho dôvodu je nutné tak aj otázky postaviť.

Keď bude matica hotová stačí pohľad na tabuľku pod sklom na stole, alebo na nástenke kde máme ťaháky pre našu prácu a nájdeme riešenie novej služby s ktorou sme sa doposiaľ nestretli.

Tabuľka je robená binárnym spôsobom. Pri výskyte zhodných činností pri zhodných odpovediach až na jednu z položených otázok sa táto otázka už nevyhodnocuje. Týmto spôsobom sa z obludne veľkej tabuľky nakoniec stane prehľadná pomôcka.

V prílohe je NULTÁ verzia. Prosím poraďákov, aby pridali otázky ktoré som do tabuľky nedal z dôvodu že som to nepovažoval za dôležité, alebo preto že ani netuším že je nutné aj na túto otázku vedieť odpoveď. Ďalej aké činnosti budú nasledovať po odpovedi ÁNO alebo NIE na túto otázku vo vzťahu k ostatným otázkam.

Aby bol okruh problematiky riešený tabuľkou s čo najmenším počtom stĺpcov a riadkov vychádzam z predpokladov:
- Poskytovateľom služby je zdaniteľná osoba registrovaná na DPH v SR
- Odberateľom služby je zdaniteľná osoba z 2. štátu (rozumej členskej krajiny EÚ), alebo 3. štátu.

Ak bude potrebné potom pre okruh nezdaniteľných osôb a neregistrovaných osôb v SR sa môže urobiť samostatná rozhodovacia tabuľka.