vladimíra3
05.02.10,11:18
Chcem sa poďakovať všetkým "poraďákom" za všetky príspevky... Táto stránka je úplne super....
Som študentka OA v Košiciach.... Doteraz bol pre mňa predmet účtovníctvo len kopa teoretických fráz a poučiek, ktoré nedávali súvislosť a význam....
Odkedy som objavila PORADU, nielenže sa mi zlepšil prehľad o tom, ako to celé funguje v praxi, ale zvýšil sa môj záujem o problematiku....
Už sa na hodiny nepripravujem len z učebníc, ale vždy si danú tému vyhľadám a dozviem sa podstatne viac....
Už som túto stránku odporučila aj spolužiakom a niekedy mám pocit, že by som ju mala odporučiť aj niektorým profesorkám :D
Bolo by celkom fanj, keby v každej účtovníckej učebnici, bola na prednej strane uvedená adresa PORADY.....!!!!!!



A mám aj malú prosbu o pomoc....
Momentálne rišime celomesačný projekt....
Hráme sa na účtovníkov.... Ja mám akože imaginárny Eshop.....
Všetky rady som našla..... Mám už nakúpený tovar, vystavujem preddavkové Fa, po úhrade zaúčtujem..... Tlačím a zakladám.....
Len mám otázku, či ku každej Fa musím tlačiť a priložiť aj výdajku zo skladu....?

Nakúpila som aj obálky na zasielanie tovaru... Ich cena je vlastne zahrnutá v poštovnom a balnom....
A teraz ten hlavný zádrheľ, z ktorého sa neviem vymotať.... Ak si niekto objedná tovar, vystavím Fa, kde okrem tovaru uvediem aj poštovné a balné v jednej sume.... Ako to potom zaúčtovať, keď mám už v ruke podací lístok....? A čo s tou obálkou? Urobím na ňu len výdajku? A podací lístok pripnem k danej Fa? či môžem počkať, kým nazbieram viac objednávok a poslať ich hromadným podacím lístkom....?


Je to určite veľa otázok, ale hádam sa niekto nájde, kto ich pochopí a nejako mi ten proces objasní.......

Vopred ďakujem
calawen
05.02.10,11:54
Účtuješ v systéme jednoduchého, alebo podvojného účtovníctva?

Zákazníkovi by som s faktúrou neposlala aj výdajku zo skladu, ibaže by si to želal. Pre účely mojej evidencie by som si to založila.

JU: