Vakol
07.02.10,14:48
Dobrý deň
Prosím vás chcel by som sa informovať či by som mohol mat nárok na vrátenie dane z podielových fondov keďže vykázali stratu cca – 1000 €. Zrušiť podielové fondy som sa rozhodol ešte keď som bol študentom prvého stupňa vysokej školy v mesiaci apríl . Po jej skončení máji tohto roku som sa zaevidoval ako uchádzač o zamestnanie a mal som 4 mesačnú brigádu číže môj mesačný prijem nebol viac ako 100€. Medzitým som dovŕšil vek 25 rokov takže som sa požiadal o dávku v hmotnej núdzi a taktiež som sa prihlásil na druhy stupeň súkromnej vysokej školy . Dávka mi bola vyplácaná od decembra minulého roku. Číže môj celkový prijem za rok 2009 nepresiahol ani 500€. Mohol by som si nejako uplatniť nárok na vrátenie tejto dane z podielových fondov. Neviem či som sa dosť dobre vyjadril som úplný laik v tejto oblasti. Veľmi pekne vám vopred ďakujem za odpoveď
Mária27
07.02.10,16:01
Myslíš vrátenie zrazenej dane z príjmu z výnosu, keď boli fondy ziskové? Kedy ti strhli tú daň?
Vakol
07.02.10,17:50
ANO tu daň mam na mysli strhli mi ju 14.4.2009 keď som sa rozhodol vytiahnuť si tieto finančné prostriedky
Ice dive
07.02.10,18:01
ANO tu daň mam na mysli strhli mi ju 14.4.2009 keď som sa rozhodol vytiahnuť si tieto finančné prostriedky
No ak boli fondy v strate tak akú daň si vlastne platil? daň sa mala platiť len z výnosu...

je to v podstate jedno nezdaniteľná časť základu dane je 4025,70 €. Všetko čo bol tvoj príjem do tejto čiastky je od daní oslobodené takže si zrátaj všetky svoje príjmy a podaj daňové priznanie typu B
Mária27
07.02.10,18:06
No ak boli fondy v strate tak akú daň si vlastne platil? daň sa mala platiť len z výnosu...

je to v podstate jedno nezdaniteľná časť základu dane je 4025,70 €. Všetko čo bol tvoj príjem do tejto čiastky je od daní oslobodené takže si zrátaj všetky svoje príjmy a podaj daňové priznanie typu B

Oni mu stiahli daň z doterajších výnosov. Môže to byť aj za viac rokov, zdanené su pri výplate.