adrika
26.09.05,16:37
Potrebovala by som vysvetliť "logiku" účtovania spotreby drobného materiálu predkontácia napr. 501 xxx / 111 xxx. Preberám totiž účto , ktoré doteraz robila účtovnícka firma externe a nechápem prečo tak účtovali všetku spotrebu - jedná sa o zubárinu. Na konci roka nevidím žiadne preúčtovanie, nič , až ma z toho rozbolel zub......
KEJKA
26.09.05,15:51
501 / 111 nemá logiku.
ak len omylom, prosím, ale ak je to pravidelné účtovanie, atk si niekto zle vysvetlil postupy účtovania.
ondrejvla
26.09.05,15:54
501 / 111 nemá logiku.
ak len omylom, prosím, ale ak je to pravidelné účtovanie, atk si niekto zle vysvetlil postupy účtovania.
No tak na tom si môžeš vylomiť zub! Keby že 501/112 výdaj materiálu chápem, alebo 112/111 tiež, ale toto je skutočne na bolenie zubov.
adrika
26.09.05,16:35
ďakujem, už som si myslela, že mi šibe, aj keď som oproti vám veľký začiatočník, niečo sa už na mňa nalepilo, tak to idem dávať dokopy. Myslím, že zásoby budem robiť spôsobom B, nie je toho veľa.
Tatiana
26.09.05,18:48
Môže účtovať aj spôsobom A. Napr. Príde Ti materiál. Zaúčtuješ v priebehu mesiaca 112 xxx/321xxx a na konci mesiaca, čo všetko dáš do spotreby podľa výdajky - pokiaľ nemáš v programe sklad 501xxx/112xxx. Máš potom lepší prehľad o stave zásob.
KEJKA
26.09.05,20:25
Môže účtovať aj spôsobom A. Napr. Príde Ti materiál. Zaúčtuješ v priebehu mesiaca 112 xxx/321xxx a na konci mesiaca, čo všetko dáš do spotreby podľa výdajky - pokiaľ nemáš v programe sklad 501xxx/112xxx. Máš potom lepší prehľad o stave zásob.to môže, ale pochybujem pri tom prebratom účtovníctve, že tam bude mať nejakú slušnú skladovú evidenciu aby si mohla odsúhlasiť príjmy a výdaje. Takže odporúčam spôsob B a od konateľa vyžiadať aspoň inventúru zásob na konci roka. To "medzi" bude mať na zodpovednosti konateľ.
No a od 1.1.2006 si prispôsobí účtovanie zásob tak ako jej bude vyhovovať. Tiež by som uprednostnila sposob A.
ala13
26.09.05,20:42