calypsio
30.09.05,19:08
Prosím vás,pracujem ako osob.asistentka s čistým mesač.prijímom 16000,-.

Neviem,čo všetko si môžem dať do nákladov alebo kde by som sa to mohla dozvedieť.Dakujem.
Milan Benka
30.09.05,17:17
Veľmi široko definované. Na základe akej zmluvy pracuješ? Čo máš na mysli pod čistým mes. príjmom? Aká je tvoja náplň práce?
calypsio
02.10.05,08:24
hm,no je to osobitná zmluva na dobu neurčitú,v ktorej je napísaná hodinová tarifná mzda.Platím si len potrebné odvody z peňazí,ktoré mi štát pošle na účet.Starám sa o dievčatko,ktoré ťažko chodí,takže jej osobnú asistentku.Mám sice daňové identifikačné číslo,ale pre ostatné inštitúcie vystupujem ako dobrovoľne nezamestnaná osoba-nechápem prečo-musím spraviť v marci daňové priznanie tak ako živnostníci/aspoň si myslím/,i ked živnostník nie som.Tak ma zaujíma,či si môžem dať do nákladov napr.cestu,ked cestujem 68 km dennodenne.Inak by som odvádzala štátu asi 20000,- na daniach-ak dobre počítam.Dakujem
liba2
02.10.05,09:48
Už tu niečo predtým bolo. Pozri sa sem - nie je to aj tvoj prípad?

http://www.porada.sk/showthread.php?t=13174
Evanka
02.10.05,10:40