aadik
27.02.10,21:17
Dobrý deň,
mám otázku, ktorá sa týka výpočtu materskej. Pracujem ako učiteľka od septembra 2006.
S výnimkou jedného mesiaca (august 2009-menila som zamestnávateľa a mesiac som nepracovala) som platiacou nemocenského poistenia. Momentálne mám pracovnú zmluvu na dobu určitú - do júna 2010. Od 15. januára som však na PN kvôli rizikovému tehotenstvu. Je možné, že do nástupu na materskú budem stále na PN. Predpokladaný termín pôrodu mám 15. septembra 2010.
Viete mi poradiť ako si môžem vypočítať výšku materskej s ohľadom na dané skutočnosti?
Ešte ma zaujíma, ako by bola ovplyvnená výška materskej, keby som sa teraz (marec 2010) začala pripoisťovať do sociálnej poisťovne, aby som mala vyššiu materskú (a akou sumou by to bolo pre mňa najvýhodnejšie)?
Nebolo by pre mňa finančne výhodnejšie dať výpoveď, dobrovoľne platiť nemocenské; či nejaká kombinácia týchto riešení?
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a radu.
brčko
28.02.10,12:22
Dobrý deň,
mám otázku, ktorá sa týka výpočtu materskej. Pracujem ako učiteľka od septembra 2006.
S výnimkou jedného mesiaca (august 2009-menila som zamestnávateľa a mesiac som nepracovala) som platiacou nemocenského poistenia. Momentálne mám pracovnú zmluvu na dobu určitú - do júna 2010. Od 15. januára som však na PN kvôli rizikovému tehotenstvu. Je možné, že do nástupu na materskú budem stále na PN. Predpokladaný termín pôrodu mám 15. septembra 2010.
Viete mi poradiť ako si môžem vypočítať výšku materskej s ohľadom na dané skutočnosti?
Ešte ma zaujíma, ako by bola ovplyvnená výška materskej, keby som sa teraz (marec 2010) začala pripoisťovať do sociálnej poisťovne, aby som mala vyššiu materskú (a akou sumou by to bolo pre mňa najvýhodnejšie)?
Nebolo by pre mňa finančne výhodnejšie dať výpoveď, dobrovoľne platiť nemocenské; či nejaká kombinácia týchto riešení?
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď a radu.