salmir
05.03.10,19:49
Dobrý deň,
som študent - živnostník. Dnes som bol v zdravotnej poisťovni, aby som vykonal ročné zúčtovanie do zdravotnej poisťovne. Predtým som bol na daňovom úrade, kde som podal daňové priznanie so základom dane 1180€ (r. 69 tlačiva daňového priznania typu B). V poisťovni mi vymerali daň cca 10€/mesiac. Nie je to veľa, avšak niekde som čítal, že ak nepresiahnem hodnotu cca 3200€, nemusím platiť odvody do poisťovne. Danej pracovničky som sa teda pýtal, aký je základ, aby som nemusel platiť, ale nedokázala mi ho povedať. Vedel by mi niekto poradiť, ako to teda je? Prípadne s odkazom na daný zákon, aby som sa mal o čo oprieť. Veľká vďaka za každú radu.
Timka1
05.03.10,18:53
Dobrý deň,
som študent - živnostník. Dnes som bol v zdravotnej poisťovni, aby som vykonal ročné zúčtovanie do zdravotnej poisťovne. Predtým som bol na daňovom úrade, kde som podal daňové priznanie so základom dane 1180€ (r. 69 tlačiva daňového priznania typu B). V poisťovni mi vymerali daň cca 10€/mesiac. Nie je to veľa, avšak niekde som čítal, že ak nepresiahnem hodnotu cca 3200€, nemusím platiť odvody do poisťovne. Danej pracovničky som sa teda pýtal, aký je základ, aby som nemusel platiť, ale nedokázala mi ho povedať. Vedel by mi niekto poradiť, ako to teda je? Prípadne s odkazom na daný zákon, aby som sa mal o čo oprieť. Veľká vďaka za každú radu.

ak máš na mysli odvody do Sociálnej poisťovne, tak je to suma príjmu za rok 2009 - 3834,96 €, ak prekročíš tento zdaniteľný príjem, tak máš povinnosť platiť do SP
EkoRenka
05.03.10,19:08
Kedže si študent a zároveň živnostník a mal si daňový základ, z ktorého Ti vyšli platiť preddavky na zdravotné poistenie, musíš si ich platiť. Budúci rok, ak nebudeš mať taký príjem, je možné, že pri RZZP Ti bude poistné vrátené, zjednodušene povedané.
salmir
05.03.10,20:41
v sociálnej poisťovni som bol. Tam to bolo v pohode. Teraz mi ide o zdravotnú poisťovňu. Potrebujem vedieť, aká je hranica, do ktorej sa ešte žiadne predavky neplatia.