ladore
06.03.10,19:50
ahoj, prosím všetkých o radu,
idem kúpiť nehnuteľnosť v ktorej idem podnikať, keďže som začiatočník, úver si musím brať ešte ako f.o. teda nemám živnostenský list.
Tento si chcem vybaviť hneď ako to kúpim a začnem prerábať, ale idem sa radšej opýtať, môžem si túto nehnuteľnosť a všetko spojené s prerábkou a kúpou zariadenia apod. začať dávať do nákladov keď to bude pred tým ako budem mať živnostenský list??
Je to otázka mesiaca.
Ďakujem
Economic
07.03.10,09:54
ahoj, prosím všetkých o radu,
idem kúpiť nehnuteľnosť v ktorej idem podnikať, keďže som začiatočník, úver si musím brať ešte ako f.o. teda nemám živnostenský list.
Tento si chcem vybaviť hneď ako to kúpim a začnem prerábať, ale idem sa radšej opýtať, môžem si túto nehnuteľnosť a všetko spojené s prerábkou a kúpou zariadenia apod. začať dávať do nákladov keď to bude pred tým ako budem mať živnostenský list??
Je to otázka mesiaca.
Ďakujem

Podľa mňa si vybav živnosť a na strane kupujúceho vystupuj už ako FO podnikateľ s IČO-om. Kúpiš ho na účely podnikania a potom o tom všetkom účtuješ.
ladore
07.03.10,10:18
ahoj, nemôžem vystupovať už ako FO lebo túto nehnuteľnosť idem založiť v banke a keby som bola ako podnikateľ tak tento úver m i stopnú, nakoľko ja nemám pre nich finančnú históriu, musela by som si nájsť ručiteľav tomto prípade veľkú firmu.
preto sa pýtam, či je niečo takéto možné a dá sa to dodatočne vložiť do účtovníctva alebo aký by bol postup.
Economic
07.03.10,10:26
ahoj, nemôžem vystupovať už ako FO lebo túto nehnuteľnosť idem založiť v banke a keby som bola ako podnikateľ tak tento úver m i stopnú, nakoľko ja nemám pre nich finančnú históriu, musela by som si nájsť ručiteľav tomto prípade veľkú firmu.
preto sa pýtam, či je niečo takéto možné a dá sa to dodatočne vložiť do účtovníctva alebo aký by bol postup.

Myslím, že účtovne to určite pôjde vložiť do podnikania ako celok aj po nadobudnutí nehnuteľnosti. Už mi je to jasné...
Zoltán Kovács
07.03.10,11:08