cerfaa
09.03.10,10:04
Ahoj!

Som študentka vysokej školy a v auguste sa mi narodí bábetko :) Už 7 rokov sa venujem foteniu a rada by som v tomto smere začala podnikať a otvorila si živnosť. Môžem aj popri materskej? Neprídem o rodičovský príspevok?
Predtým som nikde nebola zamestnaná na HPP, iba na dohodu o brigdnickej činnosti.
Ďakujem za radu ;)
profesional
14.03.10,20:47
Kludne mozes. Dokonca si myslim ze na to nepotrebujes zivnost. Fotenie je tzv. volnym povolanim autorskopravnej povahy a preto je to prijem podla ' par. 6. Takze na to zivnost ani nepotrebujes. Uctovnictvo viest samozrejme musis. O matersku neprides ak vyhlasis pred UPSVaR ze cinnost vykonavas v case ked nie je nutne sa starat o dieta, tj. po 16.00 hod.
Stanislav 1975
14.03.10,20:50
Kludne mozes. Dokonca si myslim ze na to nepotrebujes zivnost. Fotenie je tzv. volnym povolanim autorskopravnej povahy a preto je to prijem podla ' par. 6. Takze na to zivnost ani nepotrebujes. Uctovnictvo viest samozrejme musis. O matersku neprides ak vyhlasis pred UPSVaR ze cinnost vykonavas v case ked nie je nutne sa starat o dieta, tj. po 16.00 hod.

Neviem,po 16 hod. nieje nutné sa starať o dieťa?:eek:,já ti teda nevím Karle...:cool:
profesional
14.03.10,21:53
To je ta hovadina co teraz UPSVaR krati materske zenam co v pracovnom case maju dieta v starostlivosti ineho, ale ak vyhlasia ze podnikaju popri starostlivosti o dieta, ze ho teda nezveruju druhej osobe alebo zariadeniu (teda po standardnej dobe kedy by sa o dieta starala ina osoba ci zariadenie), tak potom podnikat mozes a nic ti neskratia.
cerfaa
15.03.10,12:30