katkarbk
09.03.10,18:12
Pozdravujem všetkých a zároveň prosím o radu! Dnes sa mi dostali do rúk účtovné doklady ešte z roku 2009 od bývalej pani účtovníčky, ktorá uzatvorila a odovzdala predmetné účtovníctvo majiteľovi firmy k 30.06.2009 avšak, robila v programe, údaje z ktorého sa vôbec nedajú preniesť do môjho (je to ešte starý DOS softvér). Musím si teda počiatočné stavy k 01.07.2009 nahodiť ručne (ešteže ich nie je veľa). Som začiatočník, a preto si neviem poradiť, oproti ktorému účtu mám otvoriť a nahrať počiatočné stavy nákladov a výnosov? Oproti účtu 710? Myslím si správne? Prosím, pomôžte. Ďakujem!
Stefan2005
09.03.10,18:18
...oproti ktorému účtu mám otvoriť a nahrať počiatočné stavy nákladov a výnosov? Oproti účtu 710? Myslím si správne? Prosím, pomôžte. Ďakujem!

Síce nikdy som nerobil učtovníctvo tak, že pol roka som mal v jednom softe, pol roka v druhom (mám zásadu, že v takom prípade sa musí dohrať celý prvý polrok doklad po doklade) - ale v prípade núdze viem si predstaviť spraviť závierku aj z dvoch výstupov :).

Počiatočné stavy - a to všetkých účtov, nielen nákladových - sa otvárajú oproti účtu 701 - začiatočný účet súvahový.

Nepíšeš v akom programe to robíš, v mojom programe si viem nadefinovať počiatočné stavy priamo, bez potreby účtovania....
katkarbk
10.03.10,07:30
Stefan, ďakujem veľmi pekne, pomohol si mi! Robím v Oberone, nie je to nič moc, ale zatiaľ (podľa môjho šéfa) musím vydržať. Počiatočné stavy si nahodím ručne. Ešte raz ďakujem!
Stefan2005
08.03.11,17:34
... neviem síce v akom softe robíš, ale aby preniesol soft v ročnom prevode účet nákladov, sa mi zdá možné iba vtedy, ak je zle zadefinovaný - teda či je určený ako nákladový resp. výnosový, alebo ako súvahový (nie číslo účtu je podstatné.... Ale nepoznám tvoj soft, takže zo zadanie viacej neviem doporučiť, len skontrolovať "príznak" účtu 562...
KEJKA
08.03.11,18:28