SlivkaDesign
10.03.10,21:06
No som začiatočníkom, ktorý má problémy s pár banálnymi vecami. Neviem si poradiť a vymotať sa. Pletie sa mi to.

Začínam podnikať vo webdizajne a grafike. Mám problém v tom, že neviem čo mám vystavovať zákazníkovi. Neviem akú zmluvu k tomu potrebujem.


1. objednávka + dodatok o službách naviac
2. všeobecné obchodné podmienky (mnou napísané)
3. zmluva o dielo
4. preberací protokol
5. faktúra


Čo z toho musím vystaviť a čo je nepotrebné? Taktiež by som potreboval prípadnú kontrolu podmienok, ked ich sformulujem. Ďakujem.
drajver
10.03.10,22:31
No som začiatočníkom, ktorý má problémy s pár banálnymi vecami. Neviem si poradiť a vymotať sa. Pletie sa mi to.

Začínam podnikať vo webdizajne a grafike. Mám problém v tom, že neviem čo mám vystavovať zákazníkovi. Neviem akú zmluvu k tomu potrebujem.


1. objednávka + dodatok o službách naviac
2. všeobecné obchodné podmienky (mnou napísané)
3. zmluva o dielo
4. preberací protokol
5. faktúra


Čo z toho musím vystaviť a čo je nepotrebné? Taktiež by som potreboval prípadnú kontrolu podmienok, ked ich sformulujem. Ďakujem.

1. objednávku by si mal napísať zákazník - ty môžeš mať skôr taký ponukový formulár, kde budú v potrebnej podrobnosti špecifikované jednotlivé činnosti/etapy. (obojstranne vyjasnená objednávka je vlastne jednoduchá zmluva).
2. Môžeš / nemusíš
3. Nájdi vzor / uprav na svoju činnosť (môžeš pricapiť sem na kontrolu)
4. To zvládneš , ale možno stačí aj dodací list (odvoláš sa na objednávku)
5. Podobne jednoduché ako dodací list - odvoláš sa naň.
profesional
14.03.10,20:38
V tomto priade ide o autorskopravnu cinnost. Preto v zmysle zakona musi byt jednoznacne uzatvorena zmluva o dielo a tato musi byt uzatvorena PISOMNE. Porusenie tejto podmienky sankcionuje zakon absolutnou neplatnostou. bjednavka v tomto pripade nepostacuje. Objednavka moze byt upravena v tejto zmluve ze bude pouzita na naviacprace a to za podmienok stanovenych zmluvou.
SlivkaDesign
14.03.10,21:04