merevik
25.03.10,16:15
Dobrý deň! Prosím Vás o pomoc, som študentka vysokej školy a chcela by som brigádovať a počas leta, keď nie je škola chcem ist na HPP. Len teraz neviem, čo vlastne môžem? Aký pracovný pomer? A hlavne koľko môžem pracovať? Či vôbec môžem HPP? A ako je to potom s odvodmi zdravotneho a s daňami - lebo na Slovensku je to občas tak, že ani zamestnávateľ nevie.
Mnohokrát vďaka za odpovede
Gabi03
25.03.10,17:45
Veľmi nepresná otázka, tak bude aj veľmi nepresná odpoveď.
Môžeš pracovať ako chceš.
Ak na HPP, žiadne časové obmedzenia nemáš. S poistným a daňami je to rovnaké, ako pri bežnom zamestnaneckom pomere.
Ďalšie možnosti sú dohody, a to na pracovnú činnosť, výkon práce a v tvojm prípade aj o brigádnickej práci študenta. Tu už sú v niektorých prípadoch časové obmedzenia, ale poistné je výhodnejšie. Dane sú rovnako.
Je tu veľa tém rozpísaných. Hľadaj a študuj.
merevik
25.03.10,17:54
moc krat dakujem za odpoved. A ešte k tomu taka otazkočka - ked chcem pracovat - jun, jul, august, september - mohlo by mi vyjst 8 hodinovy pracovny čas na dohodu o brigadnickej praci študentov?
veronikasad
25.03.10,17:55
moc krat dakujem za odpoved. A ešte k tomu taka otazkočka - ked chcem pracovat - jun, jul, august, september - mohlo by mi vyjst 8 hodinovy pracovny čas na dohodu o brigadnickej praci študentov?
Ano v prípade, ak dohodu budeš mať do konca roka a v ďalších mesiacoch nebudeš na ňu pracovať.
Timka1
25.03.10,17:58
moc krat dakujem za odpoved. A ešte k tomu taka otazkočka - ked chcem pracovat - jun, jul, august, september - mohlo by mi vyjst 8 hodinovy pracovny čas na dohodu o brigadnickej praci študentov?

prečítaj si aj tu zo Zákonníka práce

Dohoda o brigádnickej práci študentov
§ 227
Na začiatok

(1) Dohodu o brigádnickej práci študentov môže zamestnávateľ uzatvoriť s fyzickou osobou, ktorá má štatút študenta.