free_cool_in
25.03.10,16:51
Dobry den!
Som toho casu student Pedagogickej fakulty TU, matematika - informatika. V buducnosti by som sa chcel zamestnat ako asistent na hlavny pracovny pomer.
Moja mama ma predajnu so stavebnym materialom, v sucasnosti podnika na zaklade zivnostenskeho listu a chce prejst na s.r.o. a tak uctovat v podvojnej sustave.
Som absolvent Obchodnej akademie v Trnave, uctovnictvo ma vzdy bavilo. Chcel by som po skonceni VS absolvovat nejaky kurz podvojneho uctovnictva, aby som si zopakoval a aktualizoval poznatky z uctovnictva. PODSTATA - Mame teraz uctuje jedna externa uctovnicka. Zauctuje aj prechod zo zivnosti na s.r.o. a vychadza to, ze cca 3 mesiace bude uctovat aj bezne polozky v uctovnictve. Mna ale zaujima, ci sa mi oplati za 333Eur brutto (kolko by to bolo cistych Eur pre mna?), ktore by mi mama za vedenie uctovnictva dala, zakladat zivnost a uctovat jej. Myslite si, ze by som sa opat do uctovnictva dostal pomocou toho kurzu? Na OA sme sa vsetko ucili, mal som to rad, ale vsetci tvrdia, ze ucto je jednoduchsie pomocou napr. OMEGY a tak, takze... Kazdopadne - oplatilo by sa mi to? V pripade nejasnosti - su tu ochotni ludia, ktori by mi v zaciatkoch vedenia uctovnictva boli napomocni? Daju sa najst firmy (TT, BA), ktore hladaju externych uctovnikov? Nebol by problem v tom, ze nemam prax?
Mozno posobim ako laik, ale samozrejme, pocas 5 rokov, co som sa s uctovnictvom nestretol, som vela veci zabudol. Preto by som najskor si urobil nejaky kurz.
Vopred sa ospravedlnujem, ze moj problem je taky dlhy co sa tyka citania, ale citatela som chcel uviest do problematiky co najpodrobnejsie.
ekopo
25.03.10,16:01
tu máš kalkulačku na prepočet čistej mzdy:

http://ekonomika.sme.sk/kalkulacky/kalkulator-cistej-mzdy-2010.php

z Tvojho pohľadu je výhodnejšie ís ť na dohodu o pracovnej činnosti a potom sa uvidí...


najlepší kurz je prax

softvér treba naskôr vyskúšať, každému pasuje niečo iné...
monikago
29.03.10,08:33