Dugi
03.04.10,18:20
Dobrý deň, prosím Vás o pomoc pri riešení môjho problému.

V školskom roku 2008/2009 som nastúpila ako nekvalifikovaná učiteľka anglického jazyka na základnej škole . Mám ukončené iba úplné stredné odborné vzdelanie ukončené maturitnou skúškou, z AJ mám Všeobecnú štátnu jazykovú skúšku. Pani riaditeľka ale nenašla kvalifikovaného pedagóga, tak mi ponúkla túto prácu najskôr na dobu určitú, a v školskom roku 2009/2010 už pracovnú zmluvu na dobu neurčitú /podpísanú 2.9. 2009/ ale pod podmienkou, že začnem študovať na vysokej škole. Túto podmienku som splnila, študujem na UKF v Nitre odbor Učiteľstvo Anglického jazyka a litreratúry. Napriek tomu chce pani riaditeľka rozviazať so mnou prac. pomer.

Chcela by som sa opýtať, či má pani riaditeľka právo ma prepustiť, ak si na školu podal žiadosť o prijatie do zamestnania kvalifikovaný pedagóg a ako sa môžem voči jej rozhodnutiu brániť? Pritom tvrdí, že je s mojou prácou veľmi spokojná, čo dokazujú aj zápisnice z jej hospitácií, len je pre ňu bezpečnejšie zamestnať kvalif. pedagóga.
IvetaH
04.04.10,04:57
Aký dôvod výpovede chce dať pani riaditeľka?
Dugi
04.04.10,06:51
To práve zatiaľ netuším, ani neviem, či to chce ukončiť dohodou alebo výpoveďou s výpovednou lehotou. Určite to nebude porušenie pracovnej disciplíny, podľa môjho názoru ma v podstate nemá ako prepustiť. Podmienku zvyšovania kvalifikácie som splnila, s mojou prácou je spokojná, čo je aj v zápisniciach z hospitácií. Pre ňu je ale bezpečnejšie zamestnať kvalif. pracovníka, pretože ja v podstate v školstve až do dosiahnutia vš. vzdelania II. stupňa nemám čo robiť. Keďže ale je veľký nedostatok jazykárov, riaditelia škôl to musia takto "látať". Polovica mojich spolužiačok z univerzity je takto zamestnaná. Oficiálne mi zatiaľ nič neoznámila, viem to od dobrej kolegyne. Prosím preto o radu, aby som vedela reagovať.

ďakujem, Gabika
IvetaH
04.04.10,18:33