Sisko
08.04.10,10:20
Veľmi pekne vás prosím o radu. Som začiatočník v JÚ a mám otázku?
Môžem faktúru zaradiť do došlých zahraničných faktúr podľa dátumu vystavenia faktúry alebo podľa toho kedy mi bola fakútra doručená???
Kurz NBS mám použiť zo dňa predošlého alebo rovnakého dňa dátumu vystavenia faktúry alebo zaradenia do evidencie faktúr ?? Bývala účtovníčka účtovala podľa dátumu vystavenia, čo sa mi nezdá správne??
Napr. zahr.fakútra vystavená 15.3., doručená mi bola 22.3 a vtedy bola aj uhradená pri prevzatí tovaru v hotovosti v zahr.mene.
Kurz úhrady bude z dokladu zo zmenárne? Rozdiel medzi kurzami sa zúčtuváva až k 31.12, dovtedy to nechám na analytike?
Prosím vás poradťe mi až mám v tomto definitívne jasno :):):)
Ďakujem vopred za odpoveď. S.
IvoM
09.04.10,08:07
Tiež by som preferoval pri zápise do knihy faktúr dátum doručenia, ale pokiaľ u všetkých zahraničných DF bývalá účtovníčka použila dátum vystavenia nemyslím si že sa stala nejaká chyba. Nepíšeš, či si plátca DPH, ak áno tak by to malo svoju logiku, dátum vystavenia pri zahraničných došlých tovarových faktúrach je totiž aj dátum nadobudnutia z pohľadu DPH. Čo sa týka kurzu ECB tak v týchto prípadoch platí že sa použije kurz z predchádzajúceho dňa, to sa týka aj úhrady cez BÚ, v prípade hotovostnej úhrady môžeš použiť kurz zmenárne v ktorej si valuty kúpil.
Sisko
10.03.11,08:15
Ďakujem za odpoveď, sme platcovia DPH. Ešte pre upresnenie konkrétny príklad:
1.
Faktúra z 15.2 na CZK 30 624,- ocenená kurzom ECB z 14.2.
Nakúpené CZK 30 624,- v zmenárni dňa 26.2 použijem kurz zmenárne.
Platba vkladom 26.2 na český účet v ČSOB použijem kruz zmenárne alebo kurz z 25.2 ECB? /Min. rok používala účtovníčka kurz uvedený na vklad lístku ČSOB - to nie správne že, ten kurz nesúvisi s účt.prípadom/
2.
Faktúra na PLN z 1.3 - ocenená kurzom ECB z predchádzajúceho dňa.