Wotan
08.04.10,12:41
chcel by som Vas poziadat o radu ako postupovat.

Pracujem ako zivnostnik - dodavam sluzby. Mam mnoho klientov, avsak s jednou firmou mam problem - nevyplatena faktura za mesiac februar. Tato firma podla mojich zisteni ma vseobecne problemy s platbami za sluzby. Vyzera to, ze uplne odmieta - alebo naozaj nema z coho zaplatit za februar, nieto este za marec. Zial, spravil som tu chybu, ze nasu spolupracu nemame podlozenu zmluvou, iba ustnou dohodou, avsak dostat sa skor k mojim peniazom by mi to aj tak asi nepomohlo. Mam vsak osobne od majitela firmy mesacne vykazy mailom o tom, kolko hodin som za dany mesiac pre neho odrobil aj so sumou-cim vlastne vysku zavazku uznava, taktiez vystavenu fakturu, ktorej splatnost bola este v marci.

Poskytol som pre tuto firmu aj dalsie sluzby aj za mesiac marec, za ktory im vystavim fakturu teraz v aprili. Vyzera to ale tak, ze ani platby tejto dalsej faktury sa nedockam - tym padom mi v podstate budu dlzni vyse 1000 EUR.

Majitel neustale slubuje, mam od neho maily, v ktorych slubuje platbu - cize si je vedomy zavazkov, avsak nic sa nedeje. Uz som z toho zufaly, nakolko nie je to mala suma a neviem ho ziadnym sposobom donutit k platbe.

dakujem za rady
Timka1
08.04.10,10:55
a splatnosť faktúr je aká, ak sú po splatnosti napíš upomienku, prvú, druhú, pokus o zmier .... s upozornením, že to dávaš na súdne konanie, ak nepomôže ani to, treba podať návrh na súd na vydanie platobného rozkazu
Wotan
08.04.10,11:48
splatnost faktur davam klasicky 14 dni po vystaveni... splatnost uplynula este v marci.

co sa upozorneni tyka, tych bolo neurekom mailom, ale tak asi poslem aj oficialne postou.
Wotan
09.04.10,07:34