thomasko1
15.04.10,14:21
Dobrý deň.
:mee: Som SZČO začiatočník, účtovníctvu vôbec nerozumiem. Živnosť mám na "sprostredkovanie predaja cestovných dokladov" na základe mandátnej zmluvy budem vykonávať predaj cestovných dokladov pre nemenovaného dopravcu (denne, v určenom čase a na určenom mieste). Vlastne ide o zamestnanie pokladníka ale vykonávané na základe ŽL. Tržby budem odovzdávať celé a z nich mi raz mesačne dopravca vypočíta províziu.
Mám povinnosť mať ERP, keď lístky vydávam z elektr.zariadenia dopravcu? Cestovný lístok je vlastne potvrdenie o zaplatení. Cez toto zariadenie sa zároveň vykonáva aj storno, otvorenie a uzávierka pokladne. Čo sa počíta za môj príjem, celé tržby alebo iba provízia z tejto činnosti? Môžem si na budúci rok v DP za tento kalendárny rok uplatniť z týchto provízií 40% paušálne výdavky alebo si radšej dať viesť niekomu JÚ už teraz? Provízia bude mesačne vo výške cca 300/400,- EUR, výdavky okrem nájmu za priestory + energie takmer žiadne.
Budem vďačný za každú odpoveď, nerozumiem ničomu a mám v týchto pojmoch a veciach totálny zmätok... :mee::mee::mee:
PS: Ak som mimotemyalebo zlezaradil, veľmi sa ospravedlňujem... :mee:
IvoM
15.04.10,13:07
Teda musí priznať že vykonávať túto činnosť ako SZČO tak to je silná káva, a čo napríklad hmotná zodpovednosť za tržbu? Ale aspoň pár info, ECR samozrejme nebudeš mať, tú cez ktorú predávaš je predsa na niekoho registrovaná a ten odvádza DPH a priznáva príjem, čo sa týka Tvojej provízie, tak by to malo fungovať tak, že Ti na základe mandátnej zmluvy bude prepravca poukazovať Tvoju províziu na základe obratu na tej ECR, keď vieš aké % tak si to ľahko vieš z dennej alebo mesačnej uzávierky vypočítať, takže Tvoj obrat bude len Tvoja provízia a nie obrat na ECR to je obrat majiteľa ECR. Samozrejme paušaálne výdavky 40% si mô)zeš uplatniť + odvody /zdravotné, sociálne-ak ich budeš platiť/
thomasko1
15.04.10,13:21