katkas
18.10.05,12:26
Zivnostnik, FO s trvalym pobytom na slovensku pracuje ako europoslanec v zahranici. Moze si zahrnut tieto vydavky: letenky SR a zahranicie, zahranicie medzi sebou, najomne v zahranici, stieracie karty na mobil, zmluva o dielo v zahranici? Je nutne tieto doklady prekladat do slovenciny? Akym kurzom to prepocitat?
Monika1
18.10.05,12:28
Prácu europoslanca je možné vykonávať na živnosť ? Myslím si, že to je skôr závislá činnosť. Popíš bližšie svoj vzťah, na základe ktorého chceš do nákladov dávať cestovné a vyššie uvedené výdavky.
Naile
18.10.05,12:37
SZČO nemôže si odpočítavať z príjmov zo živnosti výdavky na výkon poslaneckého mandatu, nezávisle od toho kde je poslancom.
Vladimír Ozimý
18.10.05,12:50
jasne ved predsa ustavny cinitel je podla zakona o dani z prijmov zavisla cinnost tak tam nie je co riesit
katkas
18.10.05,18:16
no zistovala som od tej zivnostnicky presne, takze je asistentka europoslanca. A v predmete zivnosti ma: sprostredkuvanie obchodu, vyroby a dopravy v rozsahu volnych zivnosti, kancelarske a sekretarske sluzby vratane kopirovacich a rozmnozovacich sluzieb, Prekladatelske a tlmocnicke sluzby, organizovanie, usporaduvanie a sprostredkovanie kurzov, skoleni , seminarov, kulturnych a spolocenskych podujati v rozsahu volnych zivnosti, poradenska a konzultacna cinnost v rozsahu volnych zivnosti.
Monika1
19.10.05,11:00
Ak je teda asistentka europoslanca, podľa mňa ak vykonáva pravidelne prácu len pre europoslanca, v jeho priestoroch na jeho pokyn a dostáva za túto činnosť odmenu je to jej mzda, čiže je to pracovno-právny vzťah, závislá činnosť a náklady spojené s cestou, diéty a pod. jej má uhrádzať zamestnávateľ. Neviem aká zmluva je medzi europoslancom a ňou. Je tam nejaká zmluva o dielo, mandátna zmluva alebo niečo iné?
Bez bližších údajov je ťažko k tejto problematike sa vyjadriť. Musíš vedieť akú majú zmluvu a na akom princípe mu poskytuje uvedená asistentka svoje služby.
katkas
25.10.05,21:42