Dadenka
07.05.10,15:13
Dobrý deň, účtujem v JU a som začiatočník v skladovej evidencii. Bola by som veľmi rada, keby mi niekto poradil, čo robiť v prípade, ak mám na faktúre materiálu, ktorý dávam na príjemku , vyúčtovanú aj dopravu. Ovplyvní to nejako cenu prijatého materiálu? Alebo vôbec nie. Vopred ďakujem.
ekopo
07.05.10,13:39
odpoviem citáciou zo zákona o účtovníctve:

§ 25

(1) Z jednotlivých zložiek majetku a záväzkov, ak tento zákon neustanovuje inak, sa oceňuje
a) obstarávacou cenou
1. hmotný majetok s výnimkou hmotného majetku vytvoreného vlastnou činnosťou,
2. zásoby s výnimkou zásob vytvorených vlastnou činnosťou,

a definícia OC:

5) Na účely tohto zákona sa rozumie
a) obstarávacou cenou cena, za ktorú sa majetok obstaral, a náklady súvisiace s jeho obstaraním,
Dadenka
07.05.10,13:47
A viete mi poradiť aj ako sa to prakticky spraví, rozpočíta sa doprava na počet kusov vo faktúre?
ekopo
07.05.10,13:55
A viete mi poradiť aj ako sa to prakticky spraví, rozpočíta sa doprava na počet kusov vo faktúre?
teoreticky ano, prakticky to robí z menších firiem a živnostníkov málokto tak....jednoduchšie je totiž prijať tovar na sklad len s nákupnou cenou....
Dadenka
07.05.10,15:22
...takže ak som to správne pochopila, dopravu tam nebudem vôbec počítať, príjmem len materiál na sklad v nákupnej cene ;)
Candy
07.05.10,16:02
Ak to chceš mať úplne dobre, môžeš aj tak, že nebudeš rozpúšťať dopravu na každú príjemku, ale do internej smernice si dáš, že obstarávacia cena = cena materiálu + 2% (alebo samozrejme iné percento) a budeš prijímať v takejto cene. Dobrý program by to mal umožniť. Po roku si spočítaš náklady na materiál a náklady na dopravu a pre budúci rok si určíš nové percento. Treba zvážiť, koľko tej dopravy je a či sa s tým treba trápiť.
Dana1
07.05.10,16:25