Jenny-fer
11.05.10,13:25
Dobrý deň poraďáci, chcela by som otvoriť obchodík s novým i použitým tovarom a mám na vás zopár otázok. 1. na jednej stránke second handu sa píše že - "Niekde je zakázaný predaj použitého detského tovaru do 3 rokov, obuvi, hračiek a spodnej bielizne. Pri kontrole z hygieny by ste mohli mať problémy"
je to pravda? a čo znamená niekde? aké problémy mi môže hygiena narobit?
2.ak chcem predávať aj oblečenie po svojej dcérke, po deťoch v rodine a po deťoch kamarátiek, potrebujem nejaký doklad o nadobudnutí tovaru? ak ano tak aký druh dokladu to má byť aby bol v súlade s našimi zakonmi aj daňovym uradom?
3. môžem si viesť Jednoduché účtovníctvo sama ak mám na to iba Obchodnú Akadémiu? zo začiatku mi bude pomáhať kamarátka, ktorá pracuje ako účtovníčka.
4. Zákazník, ktorý si zakúpi použitý textil, má nárok na reklamáciu? čo som povinná a čo nie?
5. aké su požiadavky hygieny? bude mi stačiť večší novinový stánok na začiatok na predaj textilu a obuvi? musím tam mať vodu atd?
6.je pravda že ak si založím živnosť, prvý rok nemusím platiť odvody? ako si potom vypočítam ich výšku?
7. viete mi poradiť kto je výhradný distribútor pre obuv Nike, adidas a puma? je možné sa s ním dohodnúť aj na malom množstve tovaru resp. par kusov obuvi z viacerých druhov?

Veľmi pekne ďakujem za odpovede. Kaplánová
Danielle369
11.05.10,17:11
Jenny-fer
11.05.10,18:32
nehnevajte sa ale mnoho z týchto tém už sú neaktuálne z minulých rokov a zákony sa menia každú chvíľu. Prosím keď by ste mi mohli dať stručné odpovede na moje otázky prípadne linky k nim. Ďakujem veľmi pekne za každú radu.
Danielle369
12.05.10,04:29
Pred otvorením obchodu so second-hand textilom, teda pred uvedením priestorov do prevádzky z hľadiska ochrany zdravia ste povinný požiadať o vydanie rozhodnutia orgánu verejného zdravotníctva v zmysle zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov