KlaUGU
22.10.05,13:15
Ahoj všetci na PORADE. Som tu nová, preto mi prosím prepáčte prípadné chyby. Potrebovala by som veľmi súrne poradiť, som študentka VŠ (5.ročník, denné štúdium) a musela som si založiť živnosť ku 17.10.2005 - sprostredkovateľské služby. Neviete ako je to v súčasnosti s platením sociálneho a zdravotného poistenia u študentov, dokedy sa mám ísť nahlásiť na DÚ? Môžem aj v inom meste ako v tom, kde mám ohlásenú živnosť a trvalé bydlisko???Ďakujem Vám veľmi pekne za rady. ;)
ajobs
22.10.05,13:08
Ahoj, vitaj na Porade. Skús si zadať do vyhľadávania slová "študent+živnosť", alebo "SZČO+študent", mala by si sa dostať k nejakým príspevkom ohľadne tejto témy. Ak budem mať viac času, napíšem niečo konkrétne.

Pokiaľ ide o platenie odvodov, budeš zatiaľ platiť iba ZP a to 14% z minimálnej mzdy (6500 SK), ostatné odvody do Sociálnej poisťovne iba ak chceš dobrovoľne, zatiaľ povinne neplatíš. Založila si si živnosť :eek:, a pýtaš sa dokedy máš ísť na ŽÚ ?, tomu nerozumiem. Ak si si založila (správne je ohlásila živnosť), tak už si tam musela byť, nie !? Napíš viac o činnosti, ktorú vykonávaš, je to sprostredkovanie zmlúv pre DSS ???

Zatiaľ toľko:)
KlaUGU
22.10.05,13:31
Ďakujem veľmi pekne, to s tým ŽÚ bol omyl, som si to ani neuvedomila, samozrejme, že som tam už bola . Nie je to sprostredkovanie zmlúv pre DSS, moja pozícia je mediálny konzultant v jednom rádiu a náplň práce pozostáva z vyhľadávania nových klientov, ktorí by mali záujem o prezentáciu v rádiu a následnom zostavení reklamných spotov, kalkulácie a mediaplanu pre klienta. Môj príjem je vlastne mesačný paušál+provízny systém. Práca zaujímavá, len mám úplný chaaos v tom, čo sa týka behania po úradoch a povinných či nepovinných platbách u živnostníkov. Ďakujem ešte raz veľmi pekne za rady :) :) :)
KlaUGU
22.10.05,13:52
Ešte by som chcela vedieť, či môžem ísť do ZP aj na inom mieste ako v meste trvalého pobytu. Ďakujem :)
Muška
22.10.05,13:55
Musíš ísť na pobočke v mieste TP /aspoň VšZP/