merevik
26.05.10,14:11
Dobrý deň! prosím o radu, som študentka 1.roč. VŠ v Bratislave a bývam u starých rodičov na byte. Oni sú od jari do jesene na chate, takže som tam v podstate stále sama. Oni tam bývajú len v zime. A teraz milý pán domovník prišiel za babkou, keď ma prišli skontroľovať, že musia nahlásiť, že bývame traja. Z čoho mi vyplýva, že budeme ako traja platiť za smeti a takisto aj za výťah viacej v nájomnom.
Lenže ja mám trvalé bydlisko úplne inde a nemám u nich na byte ani len prechodné. Môžem tam byť prihlásená? Keď si všetky poplatky platím v dome u rodičov? aj smeti aj všetko tam platím, tak to sa potom môžem odhlásiť z platenia smetí na celý rok u rodičov? to asi ťažko si myslím
A ešte k tomu čo spravil milý pán domovník, že v podstate keď to tak berieme babka s dedkom tam platia aj za cele jar, leto, jeseň, ked na byte nebývajú a neodhlasujú sa zo smetí - vždy všetko platia a on to teraz ide do toho brblať - dedo jeden.
Prosím poraďte ako na toho deda treba ísť? a ako to vlastne je?:mee:
ivka70
26.05.10,12:26
To su 2 rozne veci, o ktorych pises:

Domovnik je tam na tok, aby aj taketo veci sledoval.
Ty v byte byvas a aj ked tam nemas trvaly pobyt, mas byt nahlasena, aby boli spravne rozpocitane spolocne naklady, ktore sa rozuctovavaju na tzv. osobomesiace.
Ked budes nahlasena u starych rodicov, mozes si v byte rodicov poziadat o ulavu (podpozit potvrdenim o navsteve skoly) a u nich sa z takychto nakladov na bytovom odhlasit.
Rovnako maju pravo strari rodicia poziadat o takuto ulavu na mesiace, kedy sa v byte nezdrzuju.

Odvoz smeti sa zasa hlasi na miestnom urade a je spojeny s trvalym/prechodnym pobytom.
ty by si sa podla zakona mala prihlasit u starych rodicov na prechodny pobyt, nakolko sa tam zdrzujes viac ako 90 dni v roku.
Potom budes platit nejaku znizenu sadzbu v meste u strych rodicov, ale na zaklade prechodneho pobytu poziadas o zlavu na odvoz smeti v mieste trvbaleho pobytu.