cicushka
23.10.05,22:50
Zdravim vsetkych. Uz som si citala viacere prispevky v tejto porade, ale nejak som nebola schopna najst jasnu odpoved na moju otazku, a ma vo vsetkom pekny chaos. Moja otazka znie:

Som studentka na sukr. vysokej skole a idem si vybavit zivnost. Kam a v akom poradi mam ist a co k tomu potrebujem, prip aj ake su poplatky? (najprv vypis z registra, najomnu zmluvu na priestor kde budem podnikat....) Tiez by som privitala, keby ste uprsenili kde sa ktore budovy nachadzaju. Byvam na dlhych dieloch, priestory budem mat v starom meste...takze neviem kam tu zivnost ist vybavit. (niekto hovori tak niekto inak)
Ale hlavne by ma zaujimalo, prihlasovanie na uradoch a pod.
Co sa tyka podnikania, nebudem mat ziadnych stalich zamestnacov, iba nahodnych brigadnikov (hostesky a tak). Aku pracovnu zmluvu mam s nimi uzavriet? a budem musiet nieco za nich odvadzat a nahlasovat ich niekam?
Som rada ze som sa dostala na tuto stranku, lebo uz dlho som hladala vselikde informacie a mala som z toho iba chaos. tak dufam, ze tu ziskam presny postup. Dakujem Vam vsetkym moc moc moc.
rado.weber
30.10.05,08:50
no registracia na zivnostenskom urade, a nezabudni navstivit aj danovy urad, kde ti vystavia dico.

a potom zdravotna poistovna
Zuziana
30.10.05,09:23
po vybavení živnostenského orávnenia si povinná registrovať sa na zdravotnej poisťovni do 8 dní, keďže ako študentka si poistencom štátu, odvody zatiaľ platiť nemusíš - budeš robiť zúčtovanie preddavkov na zdravotné poistenie do 31. marca. Do 30 dní sa musíš registrovať na daňovom úrade, pozor na lehotu, omeškanie čo i len o 1 deň pokutujú. Ak si ccheš platiť sociálne odvody dobrovoľne, tak potom aj na sociálke. Prevádzkareň je potrebné nahlásiť na miestny úrad.
abel
30.10.05,10:10